Analysis of the marketing mix of Eau Thermale Avène

Thesis title: Analýza marketingového mixu značky Eau Thermale Avène
Author: Davidová, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Kerndlová, Darja
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem mé diplomové práce je identifikace příležitostí pro zlepšení postavení značky Eau Thermale Avène na trhu dermokosmetiky ve srovnání s jejími největšími konkurenty. Tohoto cíle jsem dosáhla pomocí analýzy marketingového mixu značky Eau Thermale Avène a prostřednictvím SWOT analýzy, do které jsem získala vstupy prostřednictvím identifikace interního a externího prostředí společnosti Pierre Fabre. Analýza konkurence mi pomohla odhalit největší hráče na trhu dermokosmetiky včetně jejich klíčových výrobků. Hlavním cílem mého výzkumu bylo zjistit, jak lidé vnímají dermokosmetiku ve srovnání s běžnou kosmetikou, zda ji preferují a z jakého důvodu. Hlavním přínosem mého výzkumu je zjištění, jak je na trhu vnímaná značka Eau Thermale Avène, kdo jsou podle průzkumu její největší konkurenti, a to na základě spontánní i podpořené znalosti značek. Na základě těchto jednotlivých analýz jsem na závěr identifikovala implikace pro zlepšení postavení značky na českém a slovenském trhu. Výsledky této práce umožňují optimalizaci již nastaveného marketingového mixu.
Keywords: dermokosmetika; SWOT analýza; marketingový mix
Thesis title: Analysis of the marketing mix of Eau Thermale Avène
Author: Davidová, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Kerndlová, Darja
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of my Master´s thesis is the identification of the opportunities for ameliorating the brand position of Eau Thermale Avène on the dermocosmetic market compared with its main competitors. I reached this goal by analysing the marketing mix of Eau Thermale Avène and by using the SWOT analysis. I also analysed the main competitors and their key products which could represent a threat for Eau Thermale Avène. I made my own research to find out how Eau Thermale Avène is perceived among the consumers and if people prefere dermocosmetics over the normal cosmetics available in the drugstore. This Master´s thesis should help Eau Thermale Avène to optimalize its actual markeitng mix.
Keywords: dermocosmetics; SWOT analysis; marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 6. 2017
Date of submission: 20. 6. 2018
Date of defense: 11. 9. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62430/podrobnosti

Files for download

    Last update: