Market Entry Strategy for Countrylife into Russian Market

Thesis title: Market Entry Strategy for Countrylife into Russian Market
Author: Lifanova, Tatiana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Halík, Jaroslav
Thesis language: English
Abstract:
The objective of this thesis is to choose the appropriate market entry mode and create a marketing strategy for the organic grocery Countrylife. Suggested strategy is based on features of the Russian market and specificity of the local consumers. The work consists from the five parts. Theoretical part reviews the marketing frameworks needed to enter the foreign market and the theory of organic. It is followed by analysis of the Russian market and its’ specific. The following aim of the thesis is to analyze Countrylife Company in the home market and marketing mix was done, in order to define companies’ strategy locally. The last part of the thesis sums up results of surveys distributed among Russian consumers and interviews done with specific consumers. Based on all collected data the objective of the thesis, to develop market entry strategy for “Countrylife” on Russian market, is reached.
Keywords: Green market; Russian organic market; Green Wash; Bio
Thesis title: Market Entry Strategy of “Country life” into Russian Market
Author: Lifanova, Tatiana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Halík, Jaroslav
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této diplomové práce je vybrat vhodný způsob vstupu na trh a vytvořit marketingovou strategii pro obchody s organickým zbožím Countrylife. Doporučená strategie se zakládá na rysech a prvcích ruského trhu a ruských spotřebitelů. Práce je složena z pěti částí. Teoretická část reviduje marketingové přístupy potřebné k vstupu na cizí trh a teorie spojené s organickými produkty. Následuje analýza ruského trhu a jeho specifik. Následující cíl práce je analyzovat společnost Countrylife a její marketingové mix na domácím trhu, aby mohla být definována strategie na domácím trhu. Poslední část diplomové práce rekapituluje výsledky vlastního průzkumu s ruskými spotřebiteli a interview vedené se specifickými spotřebiteli. Na základě zmíněných dat je dosažen cíl práce – příprava strategie vstupu na ruský trh pro společnost „Countrylife“.
Keywords: ruský ekologický trh; nový trh; Ekologický trh; ekologická výroba

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 5. 2017
Date of submission: 24. 6. 2018
Date of defense: 30. 8. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62085/podrobnosti

Files for download

    Last update: