Foreign Market Entry Strategy: The Case Study of Kazakhstan and Russia

Thesis title: Foreign Market Entry Strategy: The Case Study of Kazakhstan and Russia
Author: Maksimenko, Elena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Luštický, Martin
Opponents: Čejka, Pavel
Thesis language: English
Abstract:
Diploma thesis examines the topic of entry to a new market. The fundamental topic is European company entry to the emerging market. Diploma thesis is divided to literature analysis, practical study of the diploma thesis itself and summary of diploma thesis.The main objective of the diploma thesis is to develop the strategy of entry, of IT companies, to the Russian and Kazakh markets. The hypothesis is the following statement: the entry on Kazakh market is linked with a bigger number of bureaucratic obstacles, than on the Russian. The diploma thesis uses following methods: literature analysis, analysis of statistical data, analysis of basic economic and demographic situation, comparison and analogy. Research is based on Russian, Kazakh and other recourses of information.
Keywords: Entry strrategy; Globalization; Foreign trade; Development
Thesis title: Strategie vstupu na zahraniční trh: případová studie Kazachstánu a Ruska
Author: Maksimenko, Elena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Luštický, Martin
Opponents: Čejka, Pavel
Thesis language: English
Abstract:
Diplomová práce zkoumá téma vstupu na nový trh. Základním tématem je vstup evropské společnosti na rozvíjející se trh. Diplomová práce je rozdělena na literární analýzu, praktické studium samotné diplomové práce a shrnutí diplomové práce.Hlavním cílem diplomové práce je rozvíjet strategii vstupu IT firem na ruský a kazašský trh. Tato hypotéza je následující: vstup na kazašský trh je spojen s větším počtem byrokratických překážek než s Ruskem.Diplomová práce využívá následující metody: analýzu literatury, analýzu statistických dat, analýzu základní ekonomické a demografické situace, srovnání a analogii. Výzkum je založen na ruských, kazašských a dalších zdrojích informací.
Keywords: Strategie vstupu; Zahraniční trhy; Globalizace; Rozvoj

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 10. 2016
Date of submission: 20. 12. 2018
Date of defense: 21. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59102/podrobnosti

Files for download

    Last update: