Marketing communication trends on social media on the example of a particular business

Thesis title: Trendy v marketingových komunikacích na sociálních sítích na příkladu konkrétní firmy
Author: Zíka, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá využitím marketingové komunikace v prostoru sociálních sítí a trendy, které se na tomto poli objevují. Uvádí zde možnosti jejich využití i s příklady. Část práce se věnuje komunikaci na sociálních sítích firmy Dove Men+Care z oboru pánské kosmetiky. Součástí práce je i SWOT analýza této firmy. Pro větší pochopení trhu s pánskou kosmetikou bylo využito vlastního výzkumu formou dotazníku. S využitím jeho výsledků a vlastních znalostí komunikace značky v minulosti, jsou v závěru představeny návrhy a doporučení komunikace na sociálních sítích do budoucna.
Keywords: sociální sítě; marketingová komunikace; Facebook; pánská kosmetika; reklama; Dove Men+Care
Thesis title: Marketing communication trends on social media on the example of a particular business
Author: Zíka, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the use of marketing communication in the social media and with the trends that appear in this field. It shows the possibilities of their use with examples and also the use by Dove Men+Care company in the field of men’s cosmetics. Part of this thesis is SWOT analysis of this company and its current communication on social media. For a better understanding of the men’s cosmetics market, own research by questionnaire has been used. Using its results and own knowledge of the past communication of the brand, future suggestions and recommendations are presented at the end of the thesis.
Keywords: marketing communication; men's cosmetics; social media; advertisement; Dove Men+Care; Facebook

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2015
Date of submission: 27. 6. 2018
Date of defense: 12. 9. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54435/podrobnosti

Files for download

    Last update: