Viral marketing - Campaign planning and implementation

Thesis title: Viral marketing - Campaign planning and implementation
Author: Shpilkin, Vladimir
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pavlíček, Antonín
Opponents: Potančok, Martin
Thesis language: English
Abstract:
AbstractThe thesis analyzes viral marketing-campaign planning and implementation. Thus, history of marketing and marketing communications are analyzed with a goal to understand, why the phenomenon of virality in its modern sense is relatively modern. Also, word of mouth as the basis of the virality is looked on and discussed- how it is possible to create it and later sustain as well. Moreover, the specifics of viral campaign launch, implementation, and measurement are studied and examined. Furthermore, positive and negative sides of carrying out of the viral campaign are evaluated. In the end, based on the data found and analyzed, the author gives his opinion on whether it is worth carrying out viral campaigns for businesses or no.
Keywords: Viral; Marketing; Campaign
Thesis title: Plánování a Realizace virální marketingové kampaně
Author: Shpilkin, Vladimir
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pavlíček, Antonín
Opponents: Potančok, Martin
Thesis language: English
Abstract:
Diplomová práce analyzuje plánování a realizaci virální marketingové kampaně. Tedy, historie marketingu a marketingové komunikace jsou analyzovány s cílem pochopit, proč je fenomén virality v moderním smyslu relativně moderní. Také slovo jako základ pro virálnost je bráno v potaz a diskutováno - jak je možné jej vytvořit a později i udržet. Kromě toho, specifika virální kampaně – spuštění, implementace a měření jsou studovány a zkoumány. Dále jsou hodnoceny pozitivní a negativní stránky virální kampaně. Nakonec, na základě zjištěných a analyzovaných dat, autor vyjadřuje svůj názor na to, zda stojí za to uskutečnit virální kampaně pro podnikání nebo ne.
Keywords: Virální ; Marketingové; Kampaň

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 5. 2017
Date of submission: 27. 6. 2018
Date of defense: 11. 9. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62026/podrobnosti

Files for download

    Last update: