Satisfaction of customers in restaurant services

Thesis title: Spokojenost zákazníků v restauračních službách
Author: Solnařová, Iva
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Musil, Martin
Opponents: Gunina, Daria
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou průzkumu spokojenosti zákazníků se službami restaurace Wine Food Market Praha Smíchov. Hlavním cílem práce je zjistit spokojenost zákazníků s poskytovanými službami v restauraci Wine Food. Dále analyzovat názory zákazníků a odhalit případné nedostatky, na jejichž řešení by se měla restaurace zaměřit, aby zvýšila kvalitu služeb a tím i spokojenost zá-kazníků. K získání informací od respondentů byl použit vlastní kvantitativní vý-zkum ve formě elektronického dotazování. Také došlo k neformálním rozhovorům se zaměstnanci a vedením restaurace. Na základě průzkumu bylo zjištěno, že zá-kazníci restaurace jsou se službami spokojeni, i když vnímají jisté výkyvy kvality. Z otevřených otázek vyplynulo několik problematických oblastí, na které by se ve-dení restaurace mělo zaměřit, aby lépe uspokojilo očekávání zákazníků.
Keywords: marketingový výzkum; spokojenost zákazníků; stravovací zařízení; dotazník
Thesis title: Satisfaction of customers in restaurant services
Author: Solnařová, Iva
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Musil, Martin
Opponents: Gunina, Daria
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is focused on a customer satisfaction with the services of restaurant Wine Food Market Praha Smíchov. The main goal of the thesis is to find out if the customers are satisfied with the services provided in Wine Food restaurant. Further analyze customers' opinions and identify possible weak points that the restaurant should focus on in order to improve the quality of services and thus the satisfaction of customers. In order to obtain information from the respondents, own quantitative research in the form of electronic questioning was used. There were also informal conversations with staff and restaurant management. Based on the survey, it was found out that customers are satisfied with the service, even though they perceive certain fluctuations in quality. The open questions have revealed several problematic areas on which the restaurant should focus to better meet customer expectations.
Keywords: marketing research; customer satisfaction; catering facilities; questionnaire

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 4. 2017
Date of submission: 28. 6. 2018
Date of defense: 7. 9. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64458/podrobnosti

Files for download

    Last update: