The analysis of Generation Y media consumption

Thesis title: Analýza mediální konzumace Generace Y
Author: Kozelková, Jennifer
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Šimůnek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce pojednává o médiích, jejich dělení, konzumaci a Generaci Y. Teoretická část provede rešerši problematiky masových médií a mediální konzumace. Jsou zde podrobně vysvětleny zásadní pojmy jako například mediální konzumace, mediální gramotnost, mediální konzument, fake news, reklama či generace Y. Cílem této práce je analyzovat mediální konzumaci Generace Y a vysvětlit, jak mediální konzumace závisí na dosaženém vzdělání. Praktická část staví na využití kvalitativních výzkumných metod. Součástí práce je tedy vlastní kvalitativní výzkum (s využitím rozhovoru a experimentu) mediální konzumace zástupců Generace Y v podobě skupiny lidí ve věku od 19-25 let a interpretace výsledků výzkumu.
Keywords: Média; Mediální konzumace; Mediální konzument; Fake news; Generace Y
Thesis title: The analysis of Generation Y media consumption
Author: Kozelková, Jennifer
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Šimůnek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This work is concerned with media, splitting media into media types, media consumption and Generation Y. The theoretical part shows the research of mass media and media consumption issues. The basic terms such as media consumption, media literacy, media consumer, fake news, advertisement or Generation Y are explained in detail in this part of the work. The goal of this work is to analyse media consumption of Generation Y and to explain how the media consumption depends on education achieved. The practical part is based on qualitative research methods. This work contains personal qualitative research (made of interview and experiment) of Generation Y media consumption. Generation Y is represented by a group of people from 19 to 25 years old. Interpretation of the research results creates the last part of the work.
Keywords: Generation Y; Media; Media consumption; Media consumer; Fake news

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 4. 2017
Date of submission: 28. 6. 2018
Date of defense: 7. 9. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61789/podrobnosti

Files for download

    Last update: