Identity of the Faculty of International Relations

Thesis title: Identita Fakulty mezinárodních vztahů
Author: Navrátilová, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářské práce se názvem "Identita Fakulty mezinárodních vztahů" má za cíl zanalyzovat a navrhnout aktivity nebo další možnosti na posílení identity studentů Fakulty mezinárodních vztahů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje vymezení a charakteristice zkoumaného prostředí, charakterizování stávajících nástrojů, kterými se fakulta snaží udržovat a posilovat identitu studentů. Praktická část aplikuje teoretické poznatky za pomoci metod jako je SWOT analýza, focus group a analýza fakultní identity do praxe a pomáhá tak demonstrovat současný stav identity Fakulty mezinárodních vztahů. Na základě sesbíraných informací jsou navrženy nové projekty, aktivity a další možnosti na posílení identity zejména studentů Fakulty, které jsou samozřejmě kriticky zhodnoceny a je poukázáno na možná rizika.
Keywords: Fakulta mezinárodních vztahů; Vysoká škola ekonomická v Praze; PR aktivity; Image; Identita; Komunikace; Marketing
Thesis title: Identity of the Faculty of International Relations
Author: Navrátilová, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis entitled "Identity of the Faculty of International Relations" aims to analyse and suggest activities or other possibilities for strengthening the identity of the Faculty of International Relations.The thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part deals with the definition and characterization of the studied environment, the characterization of the existing tools, which the faculty tries to maintain and strengthen the identity of the students. The practical part applies the theoretical knowledge using methods such as SWOT analysis, focus group and faculty identity analysis to practice and thus helps to demonstrate the current state of identity of the Faculty of International Relations. On the basis of the collected information, new projects, activities and other possibilities for strengthening the identity of the faculty students, are proposed, which are, of course, critically evaluated and point to possible risks.
Keywords: Image; Communication; Marketing; PR activities; Faculty of International Relations; Identity; University of Economics in Prague

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 5. 2017
Date of submission: 29. 6. 2018
Date of defense: 11. 9. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62210/podrobnosti

Files for download

    Last update: