Analysis of Tesco Stores ČR a.s. loyalty program - Tesco Clubcard

Thesis title: Analýza věrnostního programu spol. Tesco Stores ČR a.s. - Tesco Clubcard
Author: Hayova, Hanna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem mojí diplomové práce je kriticky zhodnotit věrnostní programy maloobchodních potravinových řetězců v ČR a zejména se soustředit na program Tesco Clubcard. Pomocí vlastního marketingového výzkumu (SWOT analýza, konkurenční analýza a vlastní dotazníkové šetření) plánuji zjistit, jak je tento program vnímán zákazníky společností Tesco ČR a.s. a na základě toho nabídnout určitá doporučení do budoucna, která pomohou zaujmout více zákazníků a tím pádem zvýšit počet uživatelů programu Tesco Clubcard.Metody, které plánuji používat:•Case study:omaloobchodní trh v České republice;opostavení společností Tesco Stores a.s.;oTesco Clubcard – historie, principy fungování, využití dat.•Vlastní dotazníkové šetření.
Keywords: Tesco; Clubcard; Loajalita; Věrnostní program
Thesis title: Analysis of Tesco Stores ČR a.s. loyalty program - Tesco Clubcard
Author: Hayova, Hanna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of my thesis is to evaluate different loyalty programs of food retail chains available on the Czech market by mainly concentrating on Tesco loyalty program – Clubcard. By conducting own marketing research (SWOT analysis, competition analysis and carrying out the survey) I am planning to find out how this program is perceived by customers of Tesco ČR a.s. and to offer some recommendations for the future that will help to attract more customers and increase the number of Tesco Clubcard users.Methods, that will be used:•Case studyoRetail in Czech Republic;oPosition of Tesco Stores ČR a.s.oTesco Clubcard – history, how it is working, data exploitation•Own survey.
Keywords: Tesco; Clubcard; Loyalty; Loyalty programs

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 5. 2017
Date of submission: 29. 6. 2018
Date of defense: 10. 9. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62172/podrobnosti

Files for download

    Last update: