Analysis of the creation and implementation of strategies in fast food industry

Thesis title: Analýza tvorby a realizace strategie v odvětví rychlého občerstvení
Author: Uhlířová, Adéla
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Dvořák, Jiří
Opponents: Tripes, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce Analýza tvorby a realizace strategie v odvětví rychlého občerstvení se zabývá realizací strategie mezinárodní společnosti AmRest Holdings. Cílem práce je představit strategii společnosti a proces implementace strategických cílů na provozní úrovni na jednotlivých pobočkách a pomocí analýzy interních zdrojů společnosti ověřit, zda byly strategické cíle v roce 2017 doručeny. Sekundárním cílem práce je potvrdit či vyvrátit výzkumné otázky, které mají za cíl ověřit plnění strategických cílů v roce 2017 v rámci celé značky a zhodnotit systém implementace strategických cílů. Analýza plnění strategických cílů byla provedena na základě poznatků, které byly získány z interních zdrojů společnosti, tedy z finančních výsledků a reportů společnosti, dále z nestrukturovaných rozhovorů se zaměstnanci, z pozorování na pobočkách a také ze zkušeností samotné autorky práce. Přínosem práce je seznámení s procesem implementace strategických cílů, tak jak probíhá na provozní úrovni v praxi, zhodnotit silné a slabé stránky procesu implementace a navrhnout možné změny, které by bylo vhodné zavést.
Keywords: strategie; strategické řízení; implementace strategie; Balanced Scorecard
Thesis title: Analysis of the creation and implementation of strategies in fast food industry
Author: Uhlířová, Adéla
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Dvořák, Jiří
Opponents: Tripes, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis The analysis of the creation and implementation of strategies in fast food industry is about the the implementation of the strategy of the international company AmRest Holdings. The aim of the thesis is to present the strategy of the company and the process of implementation of strategic goals at the operational level and to verify whether the strategic objectives were delivered in 2017. The secondary objective of the thesis is to confirm or refute research questions aimed at verifying the fulfillment of strategic goals in 2017 throughout the brand and assessing the implementation of strategic goals.The analysis of the strategic objectives was carried out on the basis of the knowledge gained from the company's internal sources, ie financial results and company reports, unstructured interviews with employees, observation at branches and also the experience of the author of the work itself. The contribution of the thesis is to get acquainted with the process of implementation of strategic goals as it is at the operational level in practice, to evaluate the strengths and weaknesses of the implementation process and to suggest possible changes that should be introduced.
Keywords: business strategy; strategic management; strategy implementation; Balanced Scorecard

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 3. 2017
Date of submission: 29. 6. 2018
Date of defense: 7. 9. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61478/podrobnosti

Files for download

    Last update: