Analysis of the use of color and emotional appeals in television commercials in selected sectors

Thesis title: Analýza využití barev a emocionálních apelů v televizní reklamě ve vybraných odvětvích
Author: Šuldová, Sabina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Závodný Pospíšil, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřená na analýzu televizních reklam ve vybraných odvětvích z pohledu využití barev a emocionálních apelů, které se v reklamách na českých televizníchstanicích objevují. V literární rešerši teoretické části práce je jednak popsána problematika využití barev a emocionálních apelů, ale také je zde vysvětlena důležitostprávě televizních reklam. V metodické části je zahrnut popis využitých metod a postup k provedení výzkumu a naplnění cíle práce. Analytická část obsahuje samotné výsledky provedených analýz barev a emocionálních apelů společně s vyhodnocenímvýsledků pomocí statistických metod. Na konci práce jsou výsledky shrnuty a diskutovány.
Keywords: televizní reklamy; barvy; emocionální apely
Thesis title: Analysis of the use of color and emotional appeals in television commercials in selected sectors
Author: Šuldová, Sabina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Závodný Pospíšil, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis is focused on analysis of TV commercials in selected sectors from the point of view of the usage of colours and the emotional appeals, which appear in commercials on the Czech TV stations. In the literary research of the theoretical part of the thesis is described on the one handthe issue of using colours and emotional appeals, but also explaining the importance of TV commercials. In the methodological part is included a description of used methods and the process to accomplish the research and to fulfill the aim of the work. The analytical part contains results of colour and emotional appeals analyzes along with evaluation of results by using statistical methods. At the end of the work the results are summarized and discussed.
Keywords: TV commercials; colours; emotional appeals

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 3. 2017
Date of submission: 29. 6. 2018
Date of defense: 5. 9. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61442/podrobnosti

Files for download

    Last update: