The expansion strategy of selected business

Thesis title: Stratégia expanzie vybranej firmy
Author: Pramuková, Katarína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Témou tejto diplomovej práce je teoretická i praktická podoba návrhu stratégie expanzie vybranej firmy na zahraničný trh, konkrétne online internetového supermarketu s názvom Rohlík.cz na slovenský trh. Nosným záujmom predkladanej práce budú teoretické i praktické aspekty expanzie firmy do zahraničia, ktoré predstavujú akýsi návod ako má firma podľa jednotlivých návrhov a stratégií postupovať pri expanzii do zahraničia. Práca sa zameriava hlavne na praktickú problematiku úspechu takejto expanzie, no neopomína ani jej teoretickú podobu, ktorá jej predchádza a ponúka tak ideálny exkurz naprieč teóriou expanzie firmy z hľadiska marketingu i managementu, ktoré sú základom expanzie a vedú k úspechu firmy na zahraničnom trhu.
Keywords: e-commerce; online marketing; e-shop; expanzia
Thesis title: Strategie expanze vybrané firmy
Author: Pramuková, Katarína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tématem této diplomové práce je teoretická i praktická podoba návrhu strategie expanze vybrané firmy na zahraniční trh, konkrétně online internetového supermarketu s názvem Rohlík.cz na slovenský trh. Nosným zájmem předkládané práce budou teoretické i praktické aspekty expanze firmy do zahraničí, které představují jakýsi návod jak má firma podle jednotlivých návrhů a strategií postupovat při expanzi do zahraničí. Práce se zaměřuje hlavně na praktickou problematiku úspěchu takové expanze, ale neopomíjí ani její teoretickou podobu, která jí předchází a nabízí tak ideální exkurz napříč teorií expanze firmy z hlediska marketingu i managementu, které jsou základem expanze a vedou k úspěchu firmy na zahraničním trhu.
Keywords: expanze; e-commerce; online marketing; e-shop
Thesis title: The expansion strategy of selected business
Author: Pramuková, Katarína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The theme of this diploma thesis is the theoretical and practical proposal of the strategy regarding the expansion of the selected company to the foreign market, concretely the expansion of the Czech online internet supermarket called Rohlík.cz to the Slovak market. The theoretical and practical aspects of the expansion proposed to the company will be the primary interest to the presented thesis, which are some of the instructions given by the company according to individual proposals and strategies to proceed to the expansion abroad. The work focuses mainly on the practical problems of the success of such an expansion, but it does not neglect the theoretical form that precedes it, offering an ideal excursion across the expansion of the company from the point of view of marketing and management, which are the basis of expansion and are leading to the success of the company on the foreign market.
Keywords: expansion; e-commerce; online marketing; e-shop

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 10. 2016
Date of submission: 29. 6. 2018
Date of defense: 11. 9. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59005/podrobnosti

Files for download

    Last update: