Proposal of CRM system implementation in a non-profit organization

Thesis title: Návrh implementace CRM systému v neziskové organizaci
Author: Stefanska, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Dvořák, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na implementaci CRM systému ve vybrané organizaci. Samotná práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část se zabírá problematikou CRM, její strategií, hlavními prvky a porovnáním existujících systémů. Na základě literární rešerše je stanoven rámec, důležitý pro naplnění účelů práce. Cíle a metody jejich naplnění jsou popsané v metodologické části, a spočívají v náplní dících cílů:•Prozkoumat teoretické aspekty CRM;•Rozebrat typy systému CRM (tuzemské/zahraniční);•Provést interní a externí analýzy podniku;•Stanovit kritéria pro výběr vhodného systému CRM na základě porovnání požadavků společnosti a výsledů provedení analýz;•Doporučit vhodný systém CRM pro implementaci v dané neziskové organizaci.Pomocí rozhovorů s vedením Muzea fotografie a moderních obrazových médií interní analýzy prostředí a potřeb firmy je zvolen nejvhodnější systém CRM pro tuto organizaci. Detailnější analýzy a jejich výsledky se nacházejí v praktické části práce. Na základě provedených analýz a syntéze odborné literatury jsou naplněni cíle bakalářské práce.
Keywords: CRM; Prvky CRM; Systémy CRM; Bitrix24; Zákazník
Thesis title: Proposal of CRM system implementation in a non-profit organization
Author: Stefanska, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Dvořák, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is focused on implementation of CRM system in selected organization. The work itself is divided into three main parts. The first part deals with the problem of CRM, its strategy, the main elements and comparison of existing systems. On the basis of literary research, a framework is defined which is important for the fulfillment of the purposes of the work. Objectives and methods of their fulfillment are described in the methodological part, and consist of the following goals:• Explore the theoretical aspects of CRM;• Discard CRM system types (domestic / foreign);• Perform internal and external business analyzes;• Establish criteria for selecting a suitable CRM system by comparing company requirements and analysis results;• Recommend a suitable CRM for implementation in a given nonprofit organization.Using the interviews with the management of the Museum of Photography and modern video media, the in-house analysis of the environment and the company's needs is the most suitable CRM system for this organization. More detailed analyzes and their results are found in the practical part of the thesis. On the basis of the analyzes and synthesis of the scientific literature, the aims of the baccalaureate work are fulfilled.
Keywords: CRM; Elements of CRM,; CRM Systems; Customer; Bitrix24

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 4. 2017
Date of submission: 3. 7. 2018
Date of defense: 7. 9. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61788/podrobnosti

Files for download

    Last update: