Audit of the Communication Strategy on European Affairs

Thesis title: Audit Komunikační strategie o evropských záležitostech
Author: Hanzalová, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vondra, Zdeněk
Opponents: Antal, Jarolím
Thesis language: Česky
Abstract:
Průzkumy veřejného mínění v České republice odrážejí skeptický až negativní postoj Čechů k Evropské unii. Podpora veřejnosti je však pro další rozvoj, ale i udržení stávajícího stupně integrace klíčová. Diplomová práce se proto zaměřuje na to, jakým způsobem se v České republice komunikují informace o evropské integraci. Komunikace s českou veřejností se v této oblasti zakládá na Komunikační strategii o evropských záležitostech Úřadu vlády ČR. Cílem diplomové práce je provedení auditu této strategie, a to na základě teoretických poznatků o tvorbě komunikační strategie i na základě standardů pro tvorbu komunikační strategie v praxi marketingové komunikace. Auditu jsou podrobeny celkem tři dokumenty, jedná se o původní strategii z roku 2015, aktualizaci pro rok 2017 a aktualizaci pro rok 2018. V rámci auditu se provádí analýza těchto dokumentů dle sedmi parametrů, poté probíhá syntéza poznatků a formulují se doporučení o tom, jak lze Strategii upravit, aby bylo dosaženo většího efektu a vyšší efektivity komunikace evropských záležitostí. V rámci diplomové práce byly podniknuty rozhovory se dvěma odborníky na marketingovou komunikaci a s ředitelem Odboru komunikace o evropských záležitostech Úřadu vlády ČR.
Keywords: evropská integrace; komunikační strategie; marketingová komunikace
Thesis title: Audit of the Communication Strategy on European Affairs
Author: Hanzalová, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vondra, Zdeněk
Opponents: Antal, Jarolím
Thesis language: Česky
Abstract:
Recent public opinion polls in the Czech Republic demonstrate a skeptical or negative attitude towards the European Union. However, public support is crucial for further development, but also for maintaining the current level of European integration. The diploma thesis focuses on how the information on European integration is communicated in the Czech Republic. Communication with the Czech public in this area is based on the Communication Strategy on European Affairs of the Office of the Government of the Czech Republic. The aim of the diploma thesis is to perform an audit of this strategy based on 1) the theoretical knowledge about the creation of a communication strategy and 2) the standards for creating a communication strategy in the practice of marketing communication. The Communication Strategy on European Affairs consists of a total of three documents subject to audit. These are the following: the original 2015 strategy, the update for 2017, and the update for 2018. The audit analyzes these documents according to seven parameters, then synthesizes the findings and formulates recommendations on how the Strategy can be modified to achieve greater effect and greater efficiency in the communication of European affairs.In the course of the diploma thesis interviews were conducted with two marketing communication specialists and with the Director of the European Affairs Information Department of the Office of the Government of the Czech Republic.
Keywords: communication strategy; marketing communication; european integration

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Evropská integrace
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 2. 2017
Date of submission: 9. 8. 2018
Date of defense: 22. 8. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60759/podrobnosti

Files for download

    Last update: