Sustainable tourism development: the case study of marketing strategy of the town Jílové near Děčín

Thesis title: Udržitelný rozvoj cestovního ruchu: případová studie marketingové strategie města Jílové u Děčína
Author: Němečková, Eliška
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kouřilová, Jana
Opponents: Černá Silovská, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je navrhnout marketingovou strategii města Jílové, která podpoří rozvoj udržitelného cestovního ruchu ve městě. Práce je koncipovaná jako případová studie města Jílové a zabývá se primárně marketingovým řízením destinace na místní úrovni s využitím marketingových nástrojů pro rozvoj lokality. Teoretická část práce je zaměřena na rešerši teorie udržitelného cestovního ruchu a marketingového řízení destinací. Praktická část se zabývá zhodnocením současného stavu v Jílovém za pomoci terénního výzkumu, SWOT analýzy a následně stanovených bariér rozvoje. Na základě zjištěných dat je vytvořena marketingová strategie města a jsou definována některá opatření pro jeho rozvoj.
Keywords: udržitelný cestovní ruch; marketingové řízení destinace; místní rozvoj; Jílové
Thesis title: Sustainable tourism development: the case study of marketing strategy of the town Jílové near Děčín
Author: Němečková, Eliška
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kouřilová, Jana
Opponents: Černá Silovská, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the following thesis is to propose a marketing strategy that will support sustainable tourism development of the town Jílové. The thesis is conceived as a case study of the town with prime focus on the marketing destination management on the local development. The theoretical part of this thesis is focused on the theory research of sustainable tourism and marketing destination management. The practical part deals with evaluation of current situation in Jílové with the help of field research, SWOT analysis and subsequently defined developmental barriers. Based on these data the marketing strategy of the town is prepared and certain actions for its development are defined.
Keywords: sustainable tourism; marketing destination management; local development; Jílové

Information about study

Study programme: Ekonomie a hospodářská správa/Regionalistika a veřejná správa
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Economics
Department: Department of Regional Studies

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 5. 2017
Date of submission: 20. 8. 2018
Date of defense: 12. 9. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62160/podrobnosti

Files for download

    Last update: