Communication strategy of the football club

Thesis title: Komunikační strategie fotbalového klubu
Author: Matějček, David
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Kővári, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá komunikační strategií fotbalového klubu SC Xaverov Horní Počernice. Cílem této práce je zjistit aktuální spokojenost s komunikací klubu a zájem o využívání nových komunikačních nástrojů mezi rodiči. Pro vytvoření použitelných návrhů na zlepšení využívá diplomová práce analýzy marketingového prostředí, anketního dotazování, mystery shopping a zjištění best practises u jiného pražského fotbalového klubu. K vytvoření návrhů na zlepšení komunikace klubu obsahuje diplomová práce hloubkový rozhovor s předsedou klubu, aby byla případná doporučení v souladu s klubovou filosofií a strategií. Přínosem této práce je především analýza současného marketingového prostředí klubu a návrh využitelných doporučení, která jsou tvořena na základě zmiňovaných výzkumných metod a jsou v souladu s klubovou strategií.
Keywords: marketing; klub; fotbal; sport; komunikace; SC Xaverov Horní Počernice
Thesis title: Communication strategy of the football club
Author: Matějček, David
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Kővári, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master thesis deals with the communication strategy of the football club SC Xaverov Horní Počernice. The aim of this thesis is to find out the current satisfaction with the club communication and the interest in using new communication tools among parents. The Master thesis analyzes the marketing environment, uses poll questioning, mystery shopping and leveraging the best practice used at another Prague football club in order to create useful steps for improvement. In order to make improvements the Master thesis contains an in-depth interview with the club president to make recommendations in line with club philosophy and strategy. The main benefits of this work are above all the analysis of the current marketing environment of the club and the proposal of usable recommendations, which are based on the mentioned research methods and are in line with the club strategy.
Keywords: sport; marketing; club; football; SC Xaverov Horní Počernice; communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 2. 2018
Date of submission: 27. 8. 2018
Date of defense: 12. 9. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64814/podrobnosti

Files for download

    Last update: