Proposal of Marketing Mix for a Company Selling Tile Drill Bits

Thesis title: Proposal of Marketing Mix for a Company Selling Tile Drill Bits
Author: Spišáková, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Bruyndonckx, Steven
Thesis language: English
Abstract:
The objective of this study is to propose changes within marketing mix of tile drill bits of Company X that would have a positive impact on product's revenues. To reach this goal a combination of analysis of internal and external secondary and qualitative analysis in a form of semi-structured interviews and expert judgement technique were conducted. The qualitative part of the research was executed with Company's X HUB product managers, who are considered to be experts on a given research topic. Based on the research author proposed to extend the length of tile drill bits portfolio with six additional diameters and to include additional accessories such as an adapter and starter kit with a dust collector that would create a full system for easy and convenient drilling into tiles. Within pricing author suggested to apply current pricing model also on the new parts of the portfolio since it was identified as adequate. Additionally, focus on Company’s X chain of stores and internal sales force as primary sales channels was recommended in order to create attention towards the product. In order to ensure the effectiveness of the promotional campaign, combined launch with complementary tool and the iconic Company’s X case for starter kit was proposed. All the outcomes of the study are detailly described in conclusions part of this thesis.
Keywords: Marketing mix; Product portfolio analysis; Price; Promotion; Tile drill bits; Place
Thesis title: Návrh marketingového mixu pro společnost prodávající vrtáky do dlaždic
Author: Spišáková, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Bruyndonckx, Steven
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této studie je navrhnout změny v marketingovém mixu vrtáků do dlaždic Společnosti X, které by měly pozitivní dopad na tržby produktu. K dosažení tohoto cíle byla provedena kombinace analýzy interních a externích sekundárních dat a kvalitativní analýzy ve formě částečně strukturovaných rozhovorů a techniky odborného posouzení. Kvalitativní část výzkumu byla provedena s regionálními produktovými manažery Společnosti X, kteří jsou považováni za odborníky na dané téma výzkumu. Na základě poznatků z výzkumu autor navrhuje prodloužit délku portfolia vrtáků do dlaždic o šest dalších průměrů a zahrnout další příslušenství, jako je adaptér a startovací sada s odsávačem prachu, který by vytvořil kompletní systém pro snadné a pohodlné vrtání do dlaždic. V rámci stanovení cen autor navrhl, aby současný cenový model byl aplikován i na nové části portfolia, protože byl určen jako přiměřený. Dále bylo navrženo zaměřit se na řetězec podnikových prodejen Společnosti X a vnitřní prodejní síly jako na primární prodejní kanály z důvodu získaní pozornosti pro daný produkt. Aby byla zajištěna efektivita propagační kampaně, bylo navrženo společné uvedení na trh s doplňkovým přístrojem a ikonickým kufříkem Společnosti X. Veškeré výsledky studie jsou podrobně popsány v závěrech této práce.
Keywords: Marketingový mix; Analýza produktového portfolia; Cena; Místo; Propagace; Vrtáky do dlaždic

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 1. 2018
Date of submission: 28. 8. 2018
Date of defense: 7. 9. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64617/podrobnosti

Files for download

    Last update: