Online marketing strategy for start-up Dojez.me

Thesis title: Návrh online marketingovej stratégie start-upu Dojez.me
Author: Tkáč, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom diplomovej práce je navrhnúť online marketingovú stratégiu pre novovznikajúci start-up Dojez.me. Nosnou časťou práce je podrobný popis možností využitia jednotlivých kanálov online marketingu a naplánovanie crowdfundingovej kampane. Teoretická časť charakterizuje pojem start-up a možné alternatívy financovania, pričom najväčší dôraz kladie práve na crowdfunding. Praktickej časti predchádza analýza kľúčových slov, tvorba marketingových persón a nastavenie komunikačného tónu značky. Samotný návrh online marketingovej stratégie pozostáva z tvorby kvalitného obsahu na webovej stránke, propagácií a aktivite na sociálnych sieťach, a tiež aj kompletného návrhu pomocou marketingového frameworku See-Think-Do-Care.
Keywords: digitálny marketing; online marketingová stratégia; framework See-Think-Do-Care; Start-up
Thesis title: Návrh online marketingové strategie start-upu Dojez.me
Author: Tkáč, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem diplomové práce je navrhnout online marketingovou strategii pro nově vznikající start up Dojez.me. Nosnou částí práce je podrobný popis možností využití jednotlivých kanálů online marketingu a naplánování crowdfundingovej kampaně. Teoretická část charakterizuje pojem start up a možné alternativy financování, přičemž největší důraz klade právě na crowdfunding. Praktické části předchází analýza klíčových slov, tvorba marketingových persón a nastavení komunikačního tónu značky. Samotný návrh online marketingové strategie sestává z tvorby kvalitního obsahu na webové stránce, propagací a aktivitě na sociálních sítích, a také kompletního návrhu marketingového frameworku See-Think-Do-Care.
Keywords: Start-up; digitální marketing; framework See-Think-Do-Care; online marketigová strategie
Thesis title: Online marketing strategy for start-up Dojez.me
Author: Tkáč, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of diploma thesis is to suggest an online marketing strategy for the start-up Dojez.me. The main role of the thesis is a description of usage individual marketing channels and the planning of a crowdfunding campaign. The theoretical part characterizes the concept of start-up and possibility of its financing, with emphasis on crowdfunding. The practical part of diploma thesis is preceded by the analysis of keywords, marketing persons and communication tone of the brand. The recommendations of online marketing strategy consist of creating quality web content, promotion and social networking activity as well as the complete design of the marketing framework See-Think-Do-Care.
Keywords: digital marketing; framework See-Think-Do-Care; Start-up; online marketing strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 11. 2017
Date of submission: 28. 8. 2018
Date of defense: 11. 9. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64165/podrobnosti

Files for download

    Last update: