Entry strategy for a new market in healthcare services

Thesis title: Strategie vstupu na nový trh v oblasti zdravotnických služeb
Author: Zahrádková, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zezulka , Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá možnostmi vstupu společnosti zabývající se asistovanou reprodukcí na zahraniční trh. Je hodnoceno jaké přínosy a konkurenční výhody by tento krok přinesl. Na základě analýzy statistických dat a dotazníkového šetření mezi pacienty je hodnocen potenciál trhů v Srbsku a Bosně a Hercegovině. Po vyhodnocení vhodnosti trhů a očekávání pacientů ze zahraničí je připraven návrh strategického marketingového plánu, který ukazuje možný směr přípravy zahraniční akvizice a následných kroků pro úspěšné působení na zahraničním trhu a získání konkurenční výhody před ostatními centry asistované reprodukce v ČR.
Keywords: Vstup na trh; Asistovaná reprodukce; Marketingový plán
Thesis title: Entry strategy for a new market in healthcare services
Author: Zahrádková, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zezulka , Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the possibilities of entering the assisted reproduction company on the foreign market. It evaluates what benefits and competitive advantages this step would bring. Based on statistical data analysis and questionnaire survey among patients, the potential of markets in Serbia and Bosnia and Herzegovina is assessed. After evaluating the suitability of the markets and the expectations of patients from abroad, a draft of strategic marketing plan is prepared which shows the possible direction of preparation of foreign acquisitions and subsequent steps for successful operation on the foreign market and gaining competitive advantages over other assisted reproduction centers in the Czech Republic.
Keywords: Marketing plan; Market entry; Assisted seproduction

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2017
Date of submission: 29. 8. 2018
Date of defense: 12. 9. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64347/podrobnosti

Files for download

    Last update: