Utilisation of social medias as a tool of marketing communication in the market of fashion brands

Thesis title: Využití sociálních médií jako nástroje marketingové komunikace na trhu módních značek
Author: Melušová, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Kozoňová, Silvia
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je popsat a porovnat využití sociálních médií v marketingové komunikaci módních značek. Současně je cílem zhodnotit na základě výsledků analýz význam sociálních médií na daném trhu a následně navrhnout doporučení pro využití jejich potenciálu v marketingové komunikaci značek. Výzkum byl proveden s použitím vybraných dat poskytnutých společností SocialBakers a s dat sebraných autorkou práce. V řešení bylo použito metod analýzy, obsahové analýzy, focus group a expertních rozhovorů. Použití vícero metod mělo za úkol zkoumat danou problematiku z odlišných rovin. Výsledkem je komparace využití platforem sociálních sítí v odvětví módy. Přínosem práce je doporučení, jakým způsobem jednotlivé platformy efektivně využívat v oblasti marketingu módy a zhodnocení důležitosti jejich postavení v komunikačním mixu.
Keywords: sociální média; online marketing; módní marketing; marketingová komunikace
Thesis title: Utilisation of social medias as a tool of marketing communication in the market of fashion brands
Author: Melušová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Kozoňová, Silvia
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis aims to describe and compare usage of social media in marketing communication of fashion brands. Also, with regards to results of main analysis, it aims to assess relevance of social media on fashion market and to suggest recommendations for usage of its potential to the fullest. Methods of analysis, content analysis, focus group and in-depth interviews were used in order to explore issues at hand from multiple perspectives. The output of this thesis is a comparison of utilisation of different social media platforms in a fashion departement. The main contribution to this thesis are recommendation, which are telling how to effectively use social media platforms in the departement of fashion marketing, and also assessment of their positions in communication mix.
Keywords: online marketing; fashion marketing; social media; marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 10. 2015
Date of submission: 29. 8. 2018
Date of defense: 12. 9. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55098/podrobnosti

Files for download

    Last update: