The Use of Gamification in Corporate Practice
Thesis title: | Využití gamifikace ve firemní praxi |
---|---|
Author: | Schützová, Tereza |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Kincl, Tomáš |
Opponents: | Kuběnová, Klára |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Gamifikace je v současné době stále jedním z nejdiskutovanějších trendů. Přestože byla původně nástrojem marketingu, rozšířila se její působnosti i do firem a organi-zací, které ji využívají jako součást své obchodní strategie. Podstata gamifikace spočí-vá v užívání herních prvků v neherním prostředí. Firmy využívají jejích technik na-příklad ke zvýšení zapojení zaměstnanců, zlepšení interní komunikace nebo k osobnímu rozvoji svých zaměstnanců. Tato bakalářská práce se v teoretické části zabývá výkladem pojmu gamifikace, historií, popisem prvků gamifikace, jejím vlivem na psychickou stránku člověka a praktickými příklady. Dále vymezuje termín sociál-ní podniková síť, která bude předmětem části praktické. Ta se především zaměřuje na zkoumání vlivu gamifikované podnikové sítě na zaměstnance, na jejich motivace a zapojení. |
Keywords: | Gamifikace; Herní mechanika; Herní dynamika; Sociální podniková síť |
Thesis title: | The Use of Gamification in Corporate Practice |
---|---|
Author: | Schützová, Tereza |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Kincl, Tomáš |
Opponents: | Kuběnová, Klára |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Gamification is one of the most discussed trends nowadays. Even though the gamification was originally used in marketing, its scope expanded also to the companies and organizations, which are using it as a part of their business strategy. The base of the gamification lies in the application of game elements in the non-game context. The companies are using its techniques for example for increasing the engagement level of the employees, improvement of internal communication or personal development of the employees. The theoretical part of this bachelor thesis deals with explanation of gamification as a term, its history, the description of game elements, its influence on human mentality and with practical examples. Further defines the term of enterprise social network, which will be the subject of the practical part. The practical part deals with studying of the influence of the gamified enterprise network on the employees, their motivations and level of engagement. |
Keywords: | Game mechanics; Game dynamics; Gamification; Enterprise social network |
Information about study
Study programme: | Ekonomika a management/Management |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Management |
Department: | Department of Exact Methods |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 13. 12. 2013 |
---|---|
Date of submission: | 3. 9. 2018 |
Date of defense: | 4. 9. 2018 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/45893/podrobnosti |