Corporate Social Responsibility of the company O2 Czech Republic

Thesis title: Společenská odpovědnost firmy 02 Czech Republic
Author: Malá, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Koncept společenské odpovědnosti firem neslouží pouze k naplnění marketingových cílů společnosti, jak si některé firmy myslí, ale za poslední roky se stala velmi důležitou součástí strategie firmy. Tato diplomová práce se věnuje společenské odpovědnosti ve společnosti O2 Czech Republic, a. s. Hlavním cílem této diplomové práce je analyzovat aktuální stav společensky odpovědných aktivit společnosti O2 Czech Republic. Mezi vedlejší cíle této práce patří ověření vnímání strategie společenské odpovědnosti studentů a absolventů vysokých škol prostřednictvím dotazníkového šetření a porovnání společensky odpovědných aktivit společnosti O2 s aktivitami konkurentů na českém trhu. Pro psaní této diplomové práce byly využity následující metody vypracování: analýza, srovnávání a empirické šetření. Hlavními zdroji pro tuto diplomovou práci byly odborná literatura o společenské odpovědnosti firem, vlastní dotazníkové šetření a oficiální webové stránky společnosti O2 Czech Republic, na kterých je velmi kvalitně zpracován koncept společenské odpovědnosti této společnosti.
Keywords: Telekomunikace; O2 Czech Republic; Společenská odpovědnost
Thesis title: Corporate Social Responsibility of the company O2 Czech Republic
Author: Malá, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of the concept of corporate social responsibility is not only to meet the company's marketing goals, as some companies thinks, but recently the CSR has become a very important part of the company's strategy. This Master´s thesis deals with corporate social responsibility in the company O2 Czech Republic, a. s. The main aim of this Master´s thesis is to analyze the current status of CSR activities in the company O2 Czech Republic. The secondary objectives of this thesis include verifying the perception of the CSR strategy of students and university graduates through a questionnaire survey, and comparison of O2's CSR activities with the activities of their competitors on the Czech market. The following methods were used for writing this thesis: analysis, comparison, and questionnaire survey. The main sources for this Master´s thesis were the specialised literature about CSR, the questionnaire survey and the official website of the company O2 Czech Republic, where the concept of their CSR is well described.
Keywords: Telecommunications; O2 Czech Republic; Corporate Social Responsibility

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 12. 2016
Date of submission: 30. 11. 2018
Date of defense: 16. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60011/podrobnosti

Files for download

    Last update: