Marketing strategy for startup

Thesis title: Marketingová strategie pro startup
Author: Koucký, Lukáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Andera, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
V České republice má téměř milion obyvatel dluhy po splatnosti a ročně z nich 21 tisíc vyhlásí osobní bankrot. Projekt popsaný v této práci se na zmíněné obyvatele zaměřuje a prostřednictvím prezentace všech možných řešení včetně jejich výhod a nevýhod se snaží zvýšit finanční povědomí.Cílem práce je pro tento projekt navrhnout optimální marketingovou strategii. Na základě analýzy trhu a vytyčených cílů je marketingová strategie navržena a následně testována v rámci pilotního provozu. Analýza výsledků kampaní v rámci jednotlivých marketingových kanálů ukázala zájem o takovýto produkt ale zároveň i potřebu korekce.Například malá viditelnost, příliš složitá prezentace a forma komunikace. Z toho vyplývá potřeba přepracovat webovou prezentaci a komunikaci, zapracovat na viditelnosti v médiích a docílit přirozeného šíření vytvořeného obsahu. V průběhu celého projektu by pak mělo docházet k nepřetržité optimalizaci jednotlivých kampaní.
Keywords: marketingová strategie; finanční odvětví; digitální marketing; marketingový mix; dluhy; insolvence; zpětný odkup
Thesis title: Marketing strategy for startup
Author: Koucký, Lukáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Andera, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
In the Czech Republic, nearly one million residents have overdue debts and 21.000 of them annually declare personal bankruptcy. The project described in this paper focuses on those people and tries to raise their financial awareness by presenting all possible solutions, including their advantages and disadvantages.The aim of this thesis is to design optimal marketing strategy for this project. The marketing strategy is based on marketing analysis and set goals and then tested. Analysis of campaign results within individual marketing channels showed interest in such a product, but also the need of adjustment.For example, little visibility, too complex presentation and form of communication. This implies the need to redesign the web presentation and communication, improve visibility and to achieve the natural distribution of the created content.The campaigns should also be optimized continuously throughout the project.
Keywords: Marketing strategy; financial sector; digital marketing; marketing mix; debts; insolvency; real estate buyback

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 3. 2018
Date of submission: 3. 12. 2018
Date of defense: 24. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65314/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
    Last update: