The specific features of the French business environment on the example of selected companies

Thesis title: Specifika podnikatelského prostředí francouzského trhu na příkladu vybraných firem
Author: Brychtová, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Gullová, Soňa
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá podnikatelským prostředím francouzského trhu se zaměřením na jeho specifické vlastnosti, zejména co se týče příležitostí a hrozeb, které toto prostředí podnikatelským subjektům již operujícím (či chtějícím začít své podnikání na tomto trhu), přináší. V první části je zkoumáno prostředí na základě vlivů faktorů z PESTEL analýzy a závěrem je přiložena SWOT analýza prostředí, shrnující tyto vlivy. Další část je zaměřena na obecný pohled firem na toto prostředí na základě vyhodnocených dat z online dotazníku. Součástí práce jsou také dvě případové studie českých firem, které mají zkušenosti s podnikáním na francouzském trhu, jejichž názory jsou taktéž shrnuty pomocí SWOT analýzy doplněné o Porterův model konkurenčních sil.
Keywords: PESTEL analýza; Francouzské podnikatelské prostředí; SWOT analýza; Porterův model
Thesis title: The specific features of the French business environment on the example of selected companies
Author: Brychtová, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Gullová, Soňa
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the analysis of the French Business Environment focusing on its specific features, especially regarding the opportunities and threats that this environment offers to business entities already operating (or with the intend to start their business) in this market. The first part is dedicated to the analysis of the impact of the factors from PESTEL analysis with final summary while using SWOT analysis of the French business environment. In the next part the global overview about this environment is described based on the results from an online survey. Another part of this thesis is dedicated to two case studies of Czech companies that are already present on the French market and have experience with this environment. Their shared experiences and their point of view is summarized in the SWOT analysis and additionally in the Porter’s five forces analysis.
Keywords: swot analysis; pestel analysis; French business environment; Porter's mdoel

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 1. 2018
Date of submission: 3. 12. 2018
Date of defense: 18. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64585/podrobnosti

Files for download

    Last update: