Analysis of the development of a mobile application, its release to the market and subsequent building of its position and brand

Thesis title: Analýza vývoje mobilní aplikace, zavedení na trh a následné budování její pozice a značky
Author: Bartoušek, Marek
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Maryška, Miloš
Opponents: Vít, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem této diplomové práce je zmapování možností, postupů a metodik vývoje mobilních aplikací pro platformy Android a iOS a vybudování kompletního marketingového plánu pro aplikaci Anyone. Cílem marketingového plánu je vytvoření značky a budování její pozice na současném trhu mobilních aplikací. Cílem teoretické části je identifikace a charakteristika metodiky a možností vývoje mobilních aplikací včetně zmapování postupů a rozbor vývoje konkrétní mobilní aplikace (Anyone). Je kladen důraz zejména na problematiku výběru správné metodiky, platformy, technologií a přístupu k vývoji v průběhu celého procesu, tedy od představy o aplikaci až po její uvedení do ostrého provozu a zveřejnění na trhu mobilních aplikací.Praktická část je zaměřena na vytvoření značky a budování její pozice na trhu pomocí uceleného marketingového plánu. Cílem tak je analýza prostředí a konkurence vybrané mobilní aplikace a návrh marketingové kampaně pro vybudování pozice a značky na trhu včetně všech komponent.Výsledek práce naplňuje cíl a přináší tak ucelený přehled a charakteristiku metodik a možností vývoje mobilních aplikací, rozbor vývoje aplikace Anyone a ucelený marketingový plán včetně všech potřebných komponent pro jeho realizaci.
Keywords: Anyone; iOS; Android; marketingový plán; vývoj mobilních aplikací; mobilní aplikace
Thesis title: Analysis of the development of a mobile application, its release to the market and subsequent building of its position and brand
Author: Bartoušek, Marek
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Maryška, Miloš
Opponents: Vít, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of this master thesis is the mapping of possibilities, procedures and methodologies of development of mobile apps for Android and iOS platforms and the construction of a complete marketing plan for Anyone app. The goal of the marketing plan is to create a brand and build its position on the current mobile app market.The goal of the theoretical part is identification and characterization of the methodology and possibilities of development of mobile apps including mapping of procedures and analysis of the development of a particular mobile app (Anyone). There is notable focus on the choice of the right methodology, platform, technology, and approach to development throughout the process, from the concept of app to its launch into a live operation and publication in the mobile app market.The practical part is focused on creating the brand and building its market position through a comprehensive marketing plan. The main goal here is to analyze the environment and competition of particular mobile app and to design a marketing campaign to build a market position and brand, including all necessary components.The result of the thesis fulfills the goal and provides such a comprehensive overview and characteristics of the methodologies and also the possibilities of mobile app development, analysis of development of Anyone app and comprehensive marketing plan including all components needed for its implementation.
Keywords: Android; Anyone; marketing plan; mobile app; mobile app development; iOS

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 11. 2016
Date of submission: 3. 12. 2018
Date of defense: 25. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60340/podrobnosti

Files for download

    Last update: