Advergaming as a marketing tool in tourism

Thesis title: Advergaming jako marketingový nástroj v cestovním ruchu
Author: Hanáčková, Zuzana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vysvětlením pojmu Advergaming a jeho významu pro cestovní ruch. Praktickou část tvoří analýza, ke které jsou vybrány tři hry, každá z nich na jiném principu, nesoucí prvky Advergamingu a vyskytující se na území České republiky. S vědomím, že marketingový nástroj může fungovat sám o sobě, ale vždy je potřeba zasáhnout cílové trhy, provádím analýzu povědomí o tomto nástroji zaměřenou jak na stranu nabídky i poptávky v cestovním ruchu. Cílem je integrovat všechna reálně dostupná a nově zjištěná data a vytvořit doporučení do budoucna.
Keywords: Loguj!; Rozšířená realita; Zážitkový cestovní ruch; GEOFUN; Questing; QR kódy; Advergaming; Marketingový nástroj; Pokemon Go
Thesis title: Advergaming as a marketing tool in tourism
Author: Hanáčková, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
The dissertation aims to explain the term 'advergaming' and its significance in tourism. The practical part contains an analysis of three selected games, each of which is based on a different principle but all of which exhibit the characteristics of advergaming and are available in the Czech Republic. Taking into account the fact that a marketing tool can be effective by itself but it always necessary to reach the target markets, I analysed the level of awareness of this tool focusing both on demand and supply in tourism. The objective is to integrate all previously available and newly generated data and formulate recommendations for the future.
Keywords: Advergaming; Marketing tool; Experience tourism; GEOFUN; Questing; Loguj!; Pokemon Go; Augmented reality; QR codes

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2017
Date of submission: 4. 12. 2018
Date of defense: 22. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64728/podrobnosti

Files for download

    Last update: