Negative reputation and its spread across industries

Thesis title: Negativní pověst a její šíření napříč odvětvím
Author: Ženatá, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Matysová, Kamila
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na obchodní pověst společnosti, její poškození a hrozbu následného šíření negativní reputace napříč odvětvím. Cílem práce je ověřit důležitost obchodní pověsti pro spotřebitele a zjistit, zda se riziko rozšíření negativní pověsti v různých odvětvích liší. Text práce je členěn do 5 kapitol. První kapitola se zabývá obchodní pověstí jako takovou a jejím významem pro společnost. Druhá kapitola je zaměřena na šíření negativní pověsti, třetí kapitola je věnována krizové komunikaci a čtvrtá obsahuje kvantitativní výzkum. Závěrečnou část diplomové práce tvoří případová studie.
Keywords: obchodní pověst; poškození obchodní pověsti; efekt přelití; krizová komunikace
Thesis title: Negative reputation and its spread across industries
Author: Ženatá, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Matysová, Kamila
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is dedicated to corporate reputation, corporate reputation damage and the threat of negative spill-over effect across industries. The aim of the thesis is to verify the importance of the corporate reputation for consumers and to determine, whether the risk of the negative reputation spill-over varies in different industries. The whole thesis is divided into 5 chapters. The first chapter focuses on the corporate reputation as such and its importance for the company. The second chapter focuses on the negative reputation spill-over, the third chapter deals with crisis communication and the fourth chapter contains the quantitative research. The final part of the thesis is a case study.
Keywords: corporate reputation damage; corporate reputation; spill-over effect; crisis communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 1. 2018
Date of submission: 4. 12. 2018
Date of defense: 22. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64488/podrobnosti

Files for download

    Last update: