Purchases on the farmers´ market

Thesis title: Nákupy na farmárskych trhoch
Author: Lešková, Daniela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Honzů, Pavlína
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom diplomovej práce na tému „Nákupy na farmárskych trhoch“ je zistiť postoj spotrebiteľov k farmárskym trhom, ich nákupné správanie a motiváciu k nákupom. Diplomová práca sa v teoretickej časti zaoberá históriou a charakteristikou farmárskych trhov vo svete a v Českej republike, farmárskymi potravinami a ich alternatívnymi spôsobmi predaja a aplikáciou marketingového mixu na farmárskych trhoch. V praktickej časti je prostredníctvom dotazníkového výskumu naplňovaný cieľ práce. Výsledky vlastného výskumu sú porovnané so sekundárnymi výsledkami v Českej republike, ale aj zahraničí a doplnené o odpovede z rozhovorov s dvoma organizátorkami farmárskych trhov. V závere práce sú navrhnuté odporúčania pre zlepšenie marketingu pre organizátorov farmárskych trhov aj samotných predajcov.
Keywords: farmárske trhy; nákupne správanie; lokálne potraviny; výskum; marketing
Thesis title: Purchases on the farmers´ market
Author: Lešková, Daniela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Honzů, Pavlína
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this thesis „Purchases on the farmer´s market is to identify the attitude of consumers to the farmer´s markets, purchase behaviour of consumers and their motivation to buy there. The theoretical part defines farmers´market, farmers products and describes farmers´markets in the world and in the Czech republic and define alternative ways where to buy farmers products. In the practical part, there is fulfilled the goal of this work trough questionnaire research. The results of this research are compared with secondary results from the Czech republic as well as abroad. Results are supplemented by responses from interviews from organizators of the farmers´markets. At the end ot this thesis, there are recommendations how to improve marketing for farmers´markets.
Keywords: farmers markets; purchase behaviour; local food; research; marketing
Thesis title: Nákupy na farmářských trzích
Author: Lešková, Daniela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Honzů, Pavlína
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem diplomové práce na téma "Nákupy na farmářských trzích" je zjistit postoj spotřebitele k farmářským trhům, jejich nákupní chování a motivaci k nákupům. Diplomová práce se v teoretické části zabývá historií a charakteristikou farmářských trhů ve světě a v České republice, farmářskými potravinami a jejich alternativními způsoby prodeje a aplikací marketingového mixu na farmářských trzích. V praktické části je prostřednictvím dotazníkového výzkumu naplňován cíl práce. Výsledky vlastního výzkumu jsou porovnány se sekundárními výsledky v České republice, ale i zahraničí a doplněné o odpovědi z rozhovorů se dvěma organizátorkami farmářských trhů. V závěru práce jsou navrženy doporučení pro zlepšení marketingu pro organizátory farmářských trhů i samotných prodejců.
Keywords: fařmárske trhy; nákupní chování; výzkum; lokální potraviny; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 6. 2018
Date of submission: 6. 12. 2018
Date of defense: 24. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66311/podrobnosti

Files for download

    Last update: