Marketing activities of FlixBus corporation

Thesis title: Marketingové aktivity spoločnosti Flixbus
Author: Striežencová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Matysová, Kamila
Opponents: Sterly, Roman
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá trhom autobusovej dopravy na území Českej a Slovenskej republiky a marketingom týchto služieb. Konkrétne je zameraná na nemeckého autobusového dopravcu FlixBus, ktorému sa vďaka unikátnemu biznis modelu a expanzii na nové trhy podarilo stať jednou z najúspešnejších spoločností súčasnosti operujúcich v danom segmente. Cieľom tejto práce je analýza vybraných marketingových aktivít aplikovaných v Česku a na Slovensku, ich naplánovanie, realizácia a porovnanie výsledkov. Na základe zhodnotenia doterajších aktivít je v závere práce navrhnutá ich optimalizácia a vylepšenie.
Keywords: autobusová doprava; dopravcovia; marketing; marketingová aktivita; marketingový kanál; zľavové poukazy
Thesis title: Marketing activities of FlixBus corporation
Author: Striežencová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Matysová, Kamila
Opponents: Sterly, Roman
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The thesis addresses bus transportation market in the Czech Republic and Slovakia and marketing of these services. In particular, it focuses on the German bus carrier FlixBus which, thanks to its unique business model and expansion to new markets, has managed to become one of the most successful companies presently operating in the given segment. The aim of this document is to analyze the selected marketing activities applied in the two countries and to plan, implement, and compare results. Based on the evaluation of activities to date, the final part of the thesis proposes areas for optimization and enhancement.
Keywords: carriers; marketing; marketing activities; marketing channels; discount vouchers ; bus transportation
Thesis title: Marketingové aktivity společnosti Flixbus
Author: Striežencová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Matysová, Kamila
Opponents: Sterly, Roman
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá trhem autobusové dopravy na území České a Slovenské republiky a dále marketingem těchto služeb. Konkrétně se zaměřuje na německého autobusového dopravce FlixBus. Díky svému unikátnímu byznys modelu a expanzi na nové trhy se firma stala jednou z nejúspěšnějších společností, jež v současné době působí v daném segmentu. Cílem této práce je analýza vybraných marketingových aktivit realizovaných v Česku a na Slovensku, dále jejich plánování, realizace a porovnání výsledků. Na základě zhodnocení dosavadních aktivit byla následně navržena jejich optimalizace a vylepšení.
Keywords: autobusová doprava; dopravci; marketing; marketingová aktivita; marketingový kanál; slevové poukazy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 1. 2018
Date of submission: 6. 12. 2018
Date of defense: 22. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64489/podrobnosti

Files for download

    Last update: