Marketing strategy of Alza.cz a.s

Thesis title: Marketingová strategie společnosti Alza.cz a.s
Author: Kubová, Andrea
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Vrabcová, Pavla
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je kritické zhodnocení současné marketingové strategie společnosti Alza.cz a.s. a provedení vlastního výzkumu. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy v oblasti marketingu, situační analýza, marketingová strategie a marketingový a komunikační mix. Praktická část je věnována společnosti Alza.cz, kde je provedena situační analýza a představen marketingový a komunikační mix společnosti. Součástí práce je vlastní dotazníkové šetření, které pomáhá zjistit image této značky. Na základě SWOT analýzy a výsledků šetření je navrženo vylepšení současné marketingové strategie této společnosti.
Keywords: Alza.cz; Marketingová strategie; Komunikační strategie; Marketingový mix
Thesis title: Marketing strategy of Alza.cz a.s
Author: Kubová, Andrea
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Vrabcová, Pavla
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to critically evaluate the current marketing strategy of the Alza.cz a.s. company and to carry out a custom research. The theoretical part comprises the definition of basic concepts in marketing, situational analysis, marketing strategy and marketing and communication mix. The practical part deals with the Alza.cz company itself, where the situational analysis, marketing and communication mix is carried out. The thesis includes a custom survey aiming to find out the image of the brand. The improvement of the current marketing strategy of the company is designed on the basis of the SWOT analysis and the results of the research.
Keywords: Alza.cz ; Marketing strategy; Communication strategy; Marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 11. 2017
Date of submission: 7. 12. 2018
Date of defense: 15. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63895/podrobnosti

Files for download

    Last update: