Employer Brand

Thesis title: Employer Brand
Author: Ballošová, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Marek
Opponents: Němec, Otakar
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje problematice tvorby značky zaměstnavatele na příkladu vybrané společnosti. Téma Employer Brandingu je v teoretické části nejprve zasazeno do kontextu personálního marketingu z důvodu jasného vymezení obou pojmů a dále je zde shromážděn ucelený teoretický rámec problematiky budování značky zaměstnavatele, který čerpá z odborné literatury jako i z elektronických zdrojů, zejména odborných článků. Cílem práce je na základě interního dotazníkového šetření ve vybrané společnosti identifikovat tři pilíře, na jejichž základě by společnost mohla vybudovat své Employee Value Proposition, které je jádrem tvorby Employer Brandu. Dílčím cílem práce je analýza interního vnímání společnosti současnými zaměstnanci. V závěru práce jsou navrženy kroky, jak by vybraná společnost měla postupovat, rozhodla-li by se pro budování značky zaměstnavatele.
Keywords: HR Marketing; Employer Branding; Employer Brand; Employee Value Proposition
Thesis title: Employer Brand
Author: Ballošová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Marek
Opponents: Němec, Otakar
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with the topic of creating an Employer Brand on example of a selected company. First in theoretical part, Employer Branding is put in context of HR Marketing in order to clearly define both of these concepts. Secondly, a comprehensive theoretical framework of Employer Branding based on professional literature as well as electronic resources, especially professional articles research, is provided in the theoretical part. The aim of the thesis is to identify three pillars that could become a basis for the Employee Value Proposition, which is the core of Employer Brand, of the selected company. An internal employee survey is used for this purpose. The componential aim of the thesis is to analyse the internal perception of the comapany as an employer by current employees. Last but not least suggestion of further steps to be taken by the selected company is made, in case the company decides to build its own Employer Brand.
Keywords: HR Marketing; Employer Branding; Employer Brand; Employee Value Proposition

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 5. 2018
Date of submission: 7. 12. 2018
Date of defense: 31. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66089/podrobnosti

Files for download

    Last update: