Marketing study of selected tourism attraction

Thesis title: Marketingová studie vybrané atraktivity cestovního ruchu
Author: Troitskaia, Iana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Kalábová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je vypracovat konkrétní marketingovou studii vybrané atraktivity cestovního ruchu, konkrétně Muzea Smyslů. Úkolem této diplomové práce je analyzovat stávající aplikaci marketingových nástrojů muzea. K vyřešení dané problematiky byly použity následující analýzy: analýza marketingového mixu, analýza prostředí a SWOT analýza. Práce je rozdělena do tří kapitol. První část je věnována vymezení základních pojmů z cestovního ruchu a marketingu. Cílem praktické části je popsat tvorbu marketingové strategie Muzea Smyslů. Klíčovou částí je primární výzkum, jehož úkolem bylo stanovit profil návštěvníka muzea. Na základě analýz a dotazníku byla navrhnuta zlepšení pro Muzeum Smyslů.
Keywords: marketing; cestovní ruch; muzeum
Thesis title: Marketing study of selected tourism attraction
Author: Troitskaia, Iana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Kalábová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to elaborate a specific marketing study of selected tourism attraction - the Museum of Senses. The task of this thesis is to analyze existing application of marketing tools of this museum. To resolve this issue will be used the following analysis: marketing mix analysis, environmental analysis and SWOT analysis. The thesis is divided into three chapters. The first part is devoted to defining the basic concepts of tourism and marketing. The aim of the practical part is to describe the creation of the marketing strategy of the Museum of Senses. A key part is primary research, task was to determine the visitor profile of the museum. Based on the analysis and questionnaire, new improvements have been proposed for the Museum of Senses.
Keywords: marketing; tourism; museum

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 3. 2018
Date of submission: 7. 12. 2018
Date of defense: 22. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65177/podrobnosti

Files for download

    Last update: