Legal Aspects of On-line Advertising with a Focus on New Media

Thesis title: Právní aspekty reklamy on-line se zaměřením na nová média
Author: Laštůvka, Jiří
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Boháček, Martin
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá regulací reklamy v nových médiích, z nichž autor vybral sociální sítě Facebook, Instagram a server pro sdílení videosouborů Youtube. Práce shrnuje možnosti on-line reklamy na těchto platformách včetně působnosti influencerů. Dále analyzuje právní a mimoprávní způsoby regulace reklamy v České republice, Evropské právo regulující reklamu a způsoby regulace reklamy ve Spojených státech amerických s důrazem na reklamu on-line. Závěr práce je věnovaný kvantitativnímu a kvalitativnímu výzkumu který zjišťuje vliv on-line reklamy na děti. Výsledkem práce je zhodnocení stavu regualce reklamy on-line, zejména na vybraných platformách a míra ochrany dětí vůči zkoumanému druhu reklamy.
Keywords: reklama; On-line; Sítě; Influencer; Facebook; Děti; Regulace; Youtube; Sociální; Youtuber; EU; Samoregulace; Instagram; Marketing; Ochrana
Thesis title: Legal Aspects of On-line Advertising with a Focus on New Media
Author: Laštůvka, Jiří
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Boháček, Martin
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the regulation of advertising in new media, from which the author has chosen social networks Facebook, Instagram and Youtube video sharing server. The paper summarizes the opportunities for online advertising on these platforms, including influencer marketing. It also analyzes legal and extra-legal ways of regulating advertising in the Czech Republic, European law regulating advertising and ways of regulating advertising in the United States with an emphasis on online advertising. The final part is devoted to quantitative and qualitative research which investigates the impact of online advertising on children. The result of this research is to evaluate the state of online advertising regulation, especially on selected platforms and the level of protection of children against the type of advertising under consideration.
Keywords: New; Media; selfregulation; Regulation; children; network; Youtube; Facebook; Influencer; Marketing; EU; Advertising; Instagram; social; Online

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Business and European Law

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 6. 2017
Date of submission: 7. 12. 2018
Date of defense: 30. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62550/podrobnosti

Files for download

    Last update: