Analysis of customer loyalty to the multiplex CineStar

Thesis title: Analýza loajality návštěvníků multikin CineStar
Author: Hliňáková, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je pomocí kvantitativního výzkumu zjistit, zda v současné době v České republice existuje loajalita návštěvníků multikin CineStar k této značce. Dále prozkoumat, na čem je ona loajalita postavena, případně zjistit, z jakých důvodů jejich zákazníci loajální nejsou. Práce je rozdělena do dvou částí, přičemž první je spíše teoretická a věnuje se marketingu obecně, chování spotřebitele včetně problematiky zákaznické loajality a nakonec výzkumu trhu. Druhá kapitola se pak zabývá nejprve sítí CineStar a jejím postavením na českém trhu multikin a posléze popisuje vlastní dotazníkový výzkum s jeho výsledky, na základě kterých jsou učiněna konkrétní doporučení.
Keywords: CineStar; multikino; loajalita zákazníka; výzkum trhu
Thesis title: Analysis of customer loyalty to the multiplex CineStar
Author: Hliňáková, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to find out whether there is customer loyalty among visitors of multiplex CineStar to this brand. Also, to examine what the loyalty is based on, or discover the reasons of its customers for not being loyal. The piece of work is divided into two parts where the first one is rather theoretical and is dedicated to marketing in general, consumer behaviour including the issue of customer loyalty and, in the end, to market research. The second part deals with the CineStar network and its position on the Czech market and, subsequently, the author’s own research with interpreted results and specific recommendations made on the basis of gathered data.
Keywords: multiplex; CineStar; customer loyalty; market research

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 3. 2017
Date of submission: 7. 12. 2018
Date of defense: 15. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61452/podrobnosti

Files for download

    Last update: