Marketing analysis of selected theaters for children

Thesis title: Marketingová analýza vybraných divadel pro děti
Author: Burdová, Eliška
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Zichová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou a zhodnocením marketingových přístupů a strategií vybraných divadel pro děti – divadla Minor, Divadla DRAK, Naivního divadla Liberec a Divadla Polárka. Cílem práce je popsat marketingová specifika divadel určených pro segment dětského diváka. Teoretická část se zabývá termíny marketingu umění, marketing managementu spolu s marketingovou strategií a marketingovým mixem. Praktická část obsahuje data získaná semi-strukturovanými rozhovory se zaměstnanci divadel. Z těchto dat je vytvořena situační analýza a SWOT analýza. Dále je vytvořena konkurenční analýza k jednotlivým divadlům a Porterova analýza pro celé odvětví dětských divadel. Na základě těchto analýz jsou divadla porovnána a jsou navrhnuta marketingová doporučení.
Keywords: divadlo pro děti; marketing umění; marketingová analýza
Thesis title: Marketing analysis of selected theaters for children
Author: Burdová, Eliška
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Zichová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis analyzes and evaluates marketing approaches and strategies of selected theatres for children - Divadlo Minor, Divadlo Drak, Naivní divadlo Liberec and Divadlo Polárka. The goal of this thesis is to describe particular marketing specifics of theatres aiming at child audiences. The theoretical part describes the terminology of arts marketing, marketing management along with marketing strategy, and the marketing mix. The practical part of the thesis contains data gathered using semi-structured interviews with the theatres’ employees. The situational analysis and the SWOT analysis are created using these data. Furthermore, the thesis contains a competitive analysis of each one of the theatres and the Porter analysis for the whole segment of theatre for children. Based on these analyses, the theatres are then compared to each other. The thesis then proposes particular marketing recommendations.
Keywords: arts marketing; Theatre for children; marketing analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 11. 2017
Date of submission: 9. 12. 2018
Date of defense: 16. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64059/podrobnosti

Files for download

    Last update: