Marketing Communication of Film Festivals in the Czech Republic

Thesis title: Marketingová komunikace filmových festivalů v ČR
Author: Müllerová, Miroslava
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Veruňková Košařová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Jedním z nedůležitějších prvků úspěchu kulturní události je efektivní marketingová komunikace. Je však důležité sladit komunikační nástroje využívané ze strany pořadatelů filmových festivalů s těmi, které preferují návštěvníci. Cílem práce je porovnat, zda se komunikační nástroje využívané pořadateli filmových festivalů v České republice shodují s těmi, jež preferují jejich návštěvníci. Z výsledků získaných provedením dvou dotazníkových šetření vyplynulo, že filmové festivaly komunikují s návštěvníky poměrně efektivně. Ke komunikaci využívají právě ty nástroje, jejichž oblíbenost byla potvrzena i ze strany návštěvníků. Dále byl také prokázán statisticky významný rozdíl mezi jednotlivými skupinami návštěvníků. Na základě výsledků byla autorkou pořadatelům navrhnuta doporučení do budoucna.
Keywords: marketing; komunikace; kultura; filmové festivaly; návštěvníci
Thesis title: Marketing Communication of Film Festivals in the Czech Republic
Author: Müllerová, Miroslava
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Veruňková Košařová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
One of the most important elements of the success of a cultural event is an effective marketing communication. However, it is important to align the communication tools used by organizers with those that are preferred by attendees. The aim of the thesis is to compare whether the communication tools used by film festival organizers in the Czech Republic match the ones that are preferred by their attendees. The results obtained from the two questionnaire surveys showed that film festivals communicate with attendees quite effectively. The use the tools whose popularity was also confirmed by attendees. There was also a statistically significant difference between individual groups of attendees. Based on the results, suggestions to the organizers that can be applied in the future were made by the author.
Keywords: marketing; communication; film festivals; culture; attendees

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 11. 2017
Date of submission: 9. 12. 2018
Date of defense: 30. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63884/podrobnosti

Files for download

    Last update: