Marketing Communication of Academic Libraries

Thesis title: Marketingová komunikace akademických knihoven
Author: Wébrová, Diana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Pourová, Miroslava
Thesis language: Česky
Abstract:
Akademické knihovny propagují své služby a zdroje různými způsoby, přičemž v posledních letech do své marketingové komunikace zařadily i sociální média. Cílem dvou dotazníkových šetření v této diplomové práci je zjistit, jaká je míra shody mezi komunikací akademických knihoven a preferencemi vysokoškolských studentů (tj. bakalářů a magistrů) v České republice v oblasti využívání sociálních médií. V návaznosti na to bylo zjišťováno, zda se akademické knihovny prezentují na adekvátních platformách sociálních médií a komunikují na nich takový typ obsahu, o jaký mají vysokoškolští studenti zájem. Z komparace výsledků obou výzkumů vyplynulo, že se komunikace knihoven a preference studentů poměrně shodují. Na základě porovnání reálné a očekávané komunikace na sociálních médiích poté autorka práce navrhla relevantní komunikaci pro pracovníky akademických knihoven na těchto platformách.
Keywords: akademické knihovny; komunikace; sociální média; marketing; vysokoškolští studenti
Thesis title: Marketing Communication of Academic Libraries
Author: Wébrová, Diana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Pourová, Miroslava
Thesis language: Česky
Abstract:
Academic libraries promote their services and also resources in different ways, including social media in recent years. The aim of the two questionnaire surveys in this diploma thesis is to find out the degree of consensus between the communication of academic libraries and the preferences of university students (i.e. bachelors and masters) in the Czech Republic in the field of using social media. Consequently, it has been investigated whether academic libraries are presenting on adequate social media platforms and communicating on them the kind of content that university students are interested in. Comparison of the results of both surveys revealed that the library communication and student preferences are quite similar. Based on comparison of real and expected communication on social media, the author of the thesis has then suggested a relevant communication for the staff of academic libraries on these platforms.
Keywords: marketing; communication; social media; university students; academic libraries

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 10. 2017
Date of submission: 9. 12. 2018
Date of defense: 30. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63663/podrobnosti

Files for download

    Last update: