Analysis and streamlining of the marketing communication on B2B market for company ACER – C.S

Thesis title: Analýza a zefektivnění marketingové komunikace na B2B trhu firmy ACER - C.S
Author: Šváchová, Ester
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem diplomové práce je analýza a následné zefektivnění marketingové komunikace vybrané dřevozpracující společnosti ACER – C.S., spol. s r.o., která obchoduje na trhu B2B. Nejprve se práce věnuje analýze současné situace, která pomáhá odhalit slabé stránky. Následně se zabývá optimalizací komunikačních nástrojů směrem k velmi úzkému segmentu cílových zákazníků. Na základě teoretických informací, sekundárních dat, ale i primárního výzkumu jsou doporučeny kroky pro zefektivnění jednotlivých komunikačních nástrojů. Primární výzkum byl zpracován ve formě PAPI a zúčastnilo se ho celkem 178 respondentů (většina z nich jsou truhláři). Právě oni jsou klíčovým zdrojem pro nastavení vhodných nástrojů a proto je zároveň potřeba jim věnovat zvýšenou pozornost. Cílem práce je vysvětlení a zdůraznění důležitosti faktu, že efektivní marketingová komunikace patří mezi hlavní aktivity, pomocí kterých firma bude schopna udržet či dosáhnout ještě lepšího postavení na trhu a zajistit si tak stabilní konkurenční výhodu. Hlavním cílem je pak konkretizování komunikačních nástrojů, které jsou pro B2B firmu ACER vhodné.
Keywords: marketingová komunikace; dřevo; B2B; truhláři
Thesis title: Analysis and streamlining of the marketing communication on B2B market for company ACER – C.S
Author: Šváchová, Ester
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of this dissertation thesis is the analysis and subsequent increase in effectivity of marketing communication of a wood-processing company ACER – C.S., spol. s r.o., which operates on the Business to Business market. Firstly, the thesis discusses the analysis of the current situation, which helps to uncover its weaknesses. Next it deals with the optimization of communicative tools regarding the very narrow segment of target customers. On the base of theoretical information, secondary data, but also the primary research, there are recommended steps to make individual communicative tools more effective. The primary research has been conducted in the form of Paper and Pencil Interviewing and overall 178 respondents participated. They are the key source for setting up the appropriate tools, which is why we need to pay closer attention to them. The aim of this thesis is the explanation and emphasis on the fact that effective marketing communication belongs to the main activities, with the help of which the company will be able to keep or reach even better place in the market and therefore secure a stable competitive advantage. The main aim is concretization of communicative tools, which are for ACER company currently suitable.
Keywords: B2B; marketing communication; wood

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 2. 2018
Date of submission: 10. 12. 2018
Date of defense: 30. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65145/podrobnosti

Files for download

    Last update: