Assortment analysis and application of a new product line in the wholesale trade

Thesis title: Analýza sortimentu a zavádzanie novej rady produktu vo veľkoobchode
Author: Tomiq, Klodina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Hlavným cieľom mojej diplomovej práce je analyzovať aktuálny stav sortimentu čistiacich prostriedkov vo vybranom veľkoobchode a následné zavádzanie novej rady produktu, ktorou bude „profesionálny sortiment“ v sekcii čistiacich prostriedkov. V teoretickej časti budú popísané teoretické postupy, ktoré napomôžu k samotnej analýze. V praktickej časti budú popísané konkrétne postupy pri analýze sortimentu a väčší dôraz bude kladený na zavádzanie novej rady produktu. Pri zavádzaní novej rady produktu budú popísané jednotlivé kroky, ktoré sú potrebné vykonať.
Keywords: podpora predaja; SWOT analýza; PEST analýza; marketingový mix; Porterov model
Thesis title: Analýza sortimentu a zavádění nové řady produktu ve velkoobchodu
Author: Tomiq, Klodina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Hlavním cílem mé diplomové práce je analyzovat aktuální stav sortimentu čisticích prostředků ve vybraném velkoobchodě a následné zavádění nové řady produktu, kterou bude "profesionální sortiment" v sekci čisticích prostředků. V teoretické části budou popsány teoretické postupy, které napomohou k samotné analýze. V praktické části budou popsány konkrétní postupy při analýze sortimentu a větší důraz bude kladen na zavádění nové řady produktu. Při zavádění nové řady produktu budou popsány jednotlivé kroky, které jsou potřebné provést.
Keywords: marketingový mix; podpora prodeje; Porterův model; PEST analýza; SWOT analýza
Thesis title: Assortment analysis and application of a new product line in the wholesale trade
Author: Tomiq, Klodina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The main aim of my diploma thesis is to analyze the current state of the sortiment of detergents in the selected wholesale and the subsequent introduction of a new product line, which will be a "professional assortment" in the cleaning section. In the theoretical part, the theoretical methods will be described which will help in the analysis itself. In the practical part, specific assay procedures will be described and more emphasis will be put on introducing a new product line. When introducing a new product line, the steps to be taken will be described.
Keywords: SWOT analysis; marketing mix; Porter's model; sales support; PEST analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 2. 2018
Date of submission: 11. 12. 2018
Date of defense: 30. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64855/podrobnosti

Files for download

    Last update: