Business plan of company MyFoodBox

Thesis title: Podnikatelský plán firmy MyFoodBox
Author: Štrbíková, Vendula
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Andera, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zaměřuje na sestavení podnikatelského plánu pro čerstvě založenou firmu, která se snaží prosadit na pražském trhu. Jedná se o službu MyFoodBox, která zabezpečuje prodej potravin na internetu a jejich rozvoz. Cílem práce je ověřit realizovatelnost záměru, přijetí služby trhem a potenciální návratnost investice. Práce je rozdělena na tři části, v teoretické části je za pomocí literatury stanovena struktura práce. V metodické části jsou pak stanoveny předpoklady pro marketingový průzkum, který je proveden v praktické části. Jako metoda je použito dotazníkové šetření. Pro lepší popis produktu je také využita případová studie. Diplomová práce dospěla k závěru, že podnikatelský záměr je realizovatelný.
Keywords: Marketingový plán; Finanční výkazy; Podnikatelský plán; Průzkum trhu; Výroba potravin
Thesis title: Business plan of company MyFoodBox
Author: Štrbíková, Vendula
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Andera, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is focused on compiling a business plan for newly established company, which is trying to break into Prague market. It is service MyFoodBox, which sells ingredients online and distributes them to customers. Target of this thesis is to validate possibility of realization of this business, to validate acceptance of the service and to check return of investments. The thesis is divided into three parts. Theoretical part is focused on bibliography research and setting up the business plan layout. In methodological part, there are set up the assumptions for marketing research, which is realized in the practical part of this thesis. Method of the market research is questionnaire. There is used case study as well for better understanding the product and customers. Conclusions are that business plan is possible to realize.
Keywords: Financial statements; Food produce; Market research; Marketing plan; Business plan

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 1. 2018
Date of submission: 11. 12. 2018
Date of defense: 23. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64637/podrobnosti

Files for download

    Last update: