Managing performance of eshop

Thesis title: Řízení výkonnosti eshopu
Author: Semrád, Michael
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Martínez, Felipe
Opponents: Liška, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
Účelem práce je objasnit, jakým způsobem lze skrze User Experience (UX) ovlivňovat zákazníka a tím řídit obchodní výkonnost internetového obchodu. Za účelem zkoumání použitelnosti internetového obchodu byl použit model LIFT, který je zaměřen na hodnotovou nabídku při zohlednění řady faktorů, a to jak negativně, tak i pozitivně působících. Cíle se podařilo úspěšně dosáhnout a zoptimalizovat vybrané metriky i samotný konverzní poměr internetového obchodu. Práce měla také ambici vytvořit obecná doporučení, aby byla nápomocna širšímu spektru provozovatelů internetových obchodů, ale i například vývojářům či marketingovým specialistům, kteří se podobnými problémy zabývají nebo stojí před otázkou, jak internetový obchod řídit či jen hledají relevantní data a informaci pro své vlastní výzkumy a analýzy. Tento cíl byl také splněn a práce popisuje doporučení, která byla navržena na základě optimalizační analýzy.
Keywords: Řízení výkonnosti; eshop; internetový obchod; e-commerce
Thesis title: Managing performance of eshop
Author: Semrád, Michael
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Martínez, Felipe
Opponents: Liška, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
The purpose of the thesis is to clarify how we can influence customer experience through User Experience and thus manage the business performance of the online store. The usability of the online store was assessed using the LIFT model. LIFT model focuses on value proposition, taking into account a number of factors, both negative and positive. The targets have been successfully achieved and optimized for selected metrics and actual conversion rate of the online store. The thesis also aimed to create general recommendation to help the e-shop operators, developers or marketing specialists who deal with similar problems. This goal has also been met and the thesis describes the recommendation based on optimization analysis.
Keywords: Performance management; online store; eshop; e-commerce

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 2. 2017
Date of submission: 12. 12. 2018
Date of defense: 23. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60887/podrobnosti

Files for download

    Last update: