Valuation of the company Dimension Data Czech Republic s.r.o

Thesis title: Ocenění společnosti Dimension Data Czech Republic s.r.o
Author: Peter, Ivan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Sieber, Patrik
Opponents: Mikolášková, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je stanovit tržní hodnotu společnosti Dimension Data Czech Republic s.r.o. pro vlastníka k 1. 4. 2018. Práce je rozdělena na dvě části – teoreticko-metodologickou a aplikační. V první části je vyložen teoretický základ, postupy a metody nutné k ocenění společnosti, které je pak provedeno v části druhé. Aplikační část je rozdělena do pěti bloků. Nejprve je přiblížen historický vývoj společnosti a předmět její činnosti. Následuje strategická analýza, která představuje klíčovou fázi oceňovacího procesu a je jí věnován adekvátní prostor. Ve strategické analýze je analyzováno makroprostředí a mikroprostředí, v jejichž rámci společnost působí, je posouzena konkurenční síla společnosti a vyústěním je prognóza výše tržeb. Třetí část tvoří analýza a prognóza zbylých tzv. generátorů hodnoty, které tvoří hlavní vstup do části čtvrté – finančního plánu. Po sestavení finančního plánu je provedeno tržní ocenění společnosti výnosovou metodou DCF equity.
Keywords: Generátory hodnoty; Strategická analýza; SWOT; 5F; Finanční plán; Ocenění podniku; DCF
Thesis title: Valuation of the company Dimension Data Czech Republic s.r.o
Author: Peter, Ivan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Sieber, Patrik
Opponents: Mikolášková, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of the Master’s Thesis is to determine the market value of the company Dimension Data Czech Republic s.r.o. as at 1. 4. 2018. The Thesis consists of two main parts. The theoretical-methodological one provides with relevant fundamentals and methods used in the following part. The practical one is divided into five subparts. First some basic information regarding the Company‘s history and business activity is provided. Following is strategy analysis, which is considered as a key part of the valuation process. Strategy analysis starts with broader macro analysis, which is then narrowed to micro analysis of the relevant market and related competitive andvantages. The main result of the strategy analysis is revenue forecast, which is the main value driver of the Company’s value. Remaining value drivers are forecasted and are used as main inputs into a financial plan. The main output of the financial plan is a CF projection, which is used as the main input for final DCF valuation of the Company.
Keywords: Strategy Analysis; SWOT; 5F; Value Drivers; Financial Plan; Business Valuation; DCF

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 12. 2016
Date of submission: 12. 12. 2018
Date of defense: 29. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60116/podrobnosti

Files for download

    Last update: