The differencies in advertising in foreign countries and the Czech Republic

Thesis title: Marketingové rozdíly v reklamě v zahraničí oproti ČR
Author: Dao, Ha
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuje marketingovým rozdílům v reklamě v zahraničí oproti České republice. V první části práce jsou objasněna teoretická východiska, která se vztahují k dané problematice. V praktické části je představena organizace zabývající se výrobou a prodejem pivních produktů, pro kterou je sestavena návrhová část reklamní kampaně pro expanzi na čínský trh. Vzniklá doporučení vycházejí z vlastního šetření, které má podobu kvalitativních rozhovorů s vybranými odborníky na mezinárodní marketing a reklamu. Na základě výzkumu byla vypracována základní doporučení pro reklamu v Číně jako je např. využití lokální marketingové a reklamní agentury, využití online reklamy jako hlavního druhu, reklama značky na esport akcích, využití názorových vůdců.
Keywords: Reklama; Marketing; Marketingová komunikace
Thesis title: The differencies in advertising in foreign countries and the Czech Republic
Author: Dao, Ha
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The focus of this thesis is on the differencies in advertising in foreign countries and the Czech Republic. The first part of the thesis presents a theoretical base related to the subject. The practical part includes an introduction of a beer company, creation of proposal for advertising campaign for Chinese market, which the company decided to enter. Designed recommendations are based on own qualitative research with international marketing experts. As the results of the conducted research basic suggestions for an advertising campaign were given such as using local marketing and advertising agencies, using online advertising as main advertising tool, advertising brand in esport activities, using opinion leaders.
Keywords: Marketing; Marketing communication; Advertising

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 6. 2018
Date of submission: 12. 12. 2018
Date of defense: 30. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66203/podrobnosti

Files for download

    Last update: