Possibilities of the Use of Augmented Reality in Teaching

Thesis title: Možnosti využití augmented reality ve výuce
Author: Malecha, Jakub
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití augmented reality ve výuce na FM VŠE. Cílem diplomové práce je zjistit, zda jsou studenti a zaměstnanci FM VŠE připraveni na nasazení augmented reality do výuky. Tři hlavní výzkumné otázky mají za úkol zjistit, jaké přínosy a limitace spojené se zavedením augmented reality do výuky vnímají nejvíce a ve kterých předmětech by chtěli augmented reality využívat. Metodicky práce staví na smíšeném výzkumu. Nejprve jsem pomocí metody focus group identifikoval možné přínosy, ale i problémové oblasti tak, jak je vnímají studenti FM VŠE. Data z focus group jsem poté podrobil tematické analýze. Z té následně vznikl dotazník, který blíže prozkoumává a hodnotí postoje studentů, absolventů a zaměstnanců FM VŠE k zavedení augmented reality do výuky. Přínosem práce je pohled na aktuální vnímání zkoumané technologie přímo na FM VŠEv Jindřichově Hradci.
Keywords: Výuka; Vzdělávání; Rozšířená realita; Smíšený výzkum
Thesis title: Possibilities of the Use of Augmented Reality in Teaching
Author: Malecha, Jakub
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This master thesis deals with possibilities of using augmented reality in teaching at FM VŠE. The aim of my master thesis is to find out whether students and employees of FM VŠE are ready to implement augmented reality into teaching. The three main research questions should find out what benefits and limitations associated with the introduction of augmented reality are most perceived and in which subjects they would like to use augmented reality. Methodically, the thesis builds on mixed method design research. First, using focus group, I identified the potential benefits as well as the problem areas as they are perceived by FM VŠE students. Focus group data was then subjected to a thematic analysis. A questionnaire which further examines and evaluates the attitudes of students, graduates and employees of FM VŠE was then created.The contribution of this thesis is the current perception of the technology directly at FM VŠE in Jindrichuv Hradec.
Keywords: Augmented reality; Teaching; Education; Mixed method

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 10. 2016
Date of submission: 20. 12. 2018
Date of defense: 14. 1. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58991/podrobnosti

Files for download

    Last update: