Dermacol: Brand Identity and Brand Image

Thesis title: Identita a image značky Dermacol na českém trhu
Author: Chládková, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce bylo porovnat identitu značky Dermacol s její image vnímanou zákazníky. Teoretická východiska byla popsána v teoretické části práce, která se zaměřila především na definici pojmů značka, její image, identita a marketinogvý výzkum trhu. V praktické části byla potom na základě poznatků z první části provedena situační analza značky Dermacol, včetně analýzy konkurence. Stěžejní částí práce bylo potom provedení dotazníkového šetření, které zkoumalo image značky Dermacol, která byla následně porovnána s její identitou, a na základě získaných výsledků byla stanovena doporučení značce.
Keywords: Značka; Marketingový výzkum; Identita značky; Image značky; SWOT analýza; Situační analýza; Dotazíkové šetření
Thesis title: Dermacol: Brand Identity and Brand Image
Author: Chládková, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis was to compare the identity of Dermacol brand with its image. The theoretical background was described in the theoretical part of the thesis which focused mainly on the definition of the terms brand, its image, identity and market research. In the practical part, based on the knowledge of the first part, a situation analysis of the Dermacol brand was carried out, including the competition analysis.The key part of the thesis was a questionnaire survey which examined the image of Dermacol brand. Image was then compared with the identity and based on the results the recommendations for the brand were specified.
Keywords: Brand Image; Brand; Marketing Research; Brand Identity; SWOT Analysis; Situation Analysis; Questionnaire Survey

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 2. 2018
Date of submission: 31. 3. 2019
Date of defense: 27. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65127/podrobnosti

Files for download

    Last update: