Cultural Differences in Marketing Communication Between Czech Republic and Canada

Thesis title: Kulturní rozlišnosti v marketingové komunikaci v ČR a Kanadě
Author: Kotková, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřovala na kulturní rozlišnosti České republiky a Kanady a na jejich vliv na marketingovou komunikaci u společnosti Dermacol. Cílem práce bylo stanovit výši přizpůsobení marketingové komunikace kanadskému trhu a přispět návrhy na zlepšení. Teoretická část se zabývala kulturou a jejími dimenzemi, pomocí kterých byla blíže popsána česká a kanadská společnost. Nadále je v druhé kapitole uveden popis marketingové komunikace a jejích nástrojů. Praktická část je cílená na společnost Dermacol a její postavení na českém a kanadském trhu. Posléze je uveden výčet marketingových komunikačních nástrojů, které společnost využívá a následuje jejich porovnání na základě kulturních dimenzí uvedených v teoretické části. V závěru práce je stanovena výše přizpůsobení marketingové komunikace společnosti Dermacol kanadskému trhu a následuje obohacení o návrhy na zlepšení.
Keywords: Kultura; ČR a Kanada; Marketingová komunikace; Mezinárodní marketing; Dermacol ; Kosmetika
Thesis title: Cultural Differences in Marketing Communication Between Czech Republic and Canada
Author: Kotková, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on cultural differences between Czech Republic and Canada and their influence on the marketing communication of the company Dermacol. The goal of this thesis was to determine the strength of adaptation of marketing communication to the Canadian market, and some suggestions for improvements. The theoretical part of this thesis is dealing with a culture and its dimensions, where the Czech and Canadian association were further described. Furthermore, a description of marketing communication and its tools was introduced in the second chapter. The practical part is focusing on Dermacol and its situation in the Czech and Canadian market. Additionally, there is a listing of marketing communication tools that are used by the company, followed by its comparation which is based on already mentioned cultural dimensions in the theoretical part. In the end of this bachelors‘ thesis, the strength of adaptation of the marketing communication of Dermacol on the Canadian market is determined, along with suggestions for improvements.
Keywords: International marketing; Culture; Cosmetics; Czech republic and Canada; Marketing communication; Dermacol

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 4. 2018
Date of submission: 2. 4. 2019
Date of defense: 11. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65826/podrobnosti

Files for download

    Last update: