Communication strategy of the nonprofit organization HELPPES

Thesis title: Komunikační strategie neziskové organizace HELPPES
Author: Andrlová, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Fic, Šimon
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje komunikační strategii obecně prospěšné společnosti Helppes a jejím cílem je zhodnocení této strategie. V teoretické části se zabývá neziskovými organizacemi a marketingem neziskových organizací. Samotná podkapitola je věnována marketingovému mixu jako stěžejní problematice této práce. V závěru teoretické části je popsána analýza SWOT. Praktická část práce se potom zaměřuje na samotnou neziskovou organizaci Helppes, především na popsání jejího marketingového mixu a propagaci. Jsou zde uvedeny výsledky dotazníkového šetření. Na konci praktické části jsou potom mnou navržená doporučení, která vycházejí z teoretických poznatků, výsledků dotazníkového šetření a analýzy SWOT.
Keywords: komunikační strategie; Helppes; nezisková organizace
Thesis title: Communication strategy of the nonprofit organization HELPPES
Author: Andrlová, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Fic, Šimon
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis focuses on the communication strategy of the non-profit organization Helppes and its aim is an evaluation of this strategy. In the theoretical part it occupies with non-profit organizations and marketing of non-profit organizations. One subchapter is devoted to marketing mix as a key issue of this work. At the end of the theoretical part, a SWOT analysis is described. The practical part is then focused on the non-profit organization Helppes, mainly focused on describing its marketing mix and promotion. There are presented results of the questionnaire survey. At the end of the practical part, there are my recommendations based on the theoretical knowledge, the results of the questionnaire survey and the SWOT analysis.
Keywords: Helppes; nonprofit organization; communication strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 1. 2018
Date of submission: 2. 4. 2019
Date of defense: 27. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64539/podrobnosti

Files for download

    Last update: