Marketing strategy of vehicle ŠKODA Superb the Third generation on Czech and German market

Thesis title: Marketingová strategie vozu Škoda Superb třetí generace na českém a německém trhu
Author: Turek, Martin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Gullová, Soňa
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce Marketingová strategie vozu ŠKODA Superb třetí generace na českém a německém trhu si klade za cíl vytvořit konkrétní marketingová doporučení na základě analýzy a srovnání současné marketingové strategie společnosti ŠKODA AUTO a.s. na obou trzích. Velký důraz je kladen na marketingovou komunikaci a hodnocení úspěšnosti současné marketingové strategie modelu Superb na základě vývoje počtu nově registrovaných vozů. Důležitá část práce pojednává o identifikaci pozice ŠKODY Superb na jednotlivých trzích vůči konkurenci. Součástí výzkumu je i rozhovor se specialistkou komunikace produktu ve společnosti ŠKODA AUTO a.s. paní Alžbětou Šťastnou. Velký význam pro naplnění samotného cíle práce je analýza výsledků dotazníkového šetření z českého a německého trhu. Práce se převážně opírá o výzkumné metody analýzy a komparace.
Keywords: ŠKODA Superb; marketing; marketingová strategie; marketingová komunikace; ŠKODA AUTO a.s.
Thesis title: Marketing strategy of vehicle ŠKODA Superb the Third generation on Czech and German market
Author: Turek, Martin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Gullová, Soňa
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master thesis Marketing strategy of vehicle ŠKODA Superb the Third generation on Czech and German market aims to create specific marketing recommendations based on analysis and comparison of current marketing strategy of ŠKODA AUTO a.s. on both markets. I put emphasis on marketing communication and evaluation of success of current marketing strategy of ŠKODA Superb based on evolvement of new registered vehicles. An important part of the thesis is dedicated to identification of position of ŠKODA Superb within its competitors on those markets. The research also includes an interview with a product communication specialist at ŠKODA AUTO a.s., Mrs. Alžběta Šťastná. The analysis of the results of the questionnaire survey from the Czech and German markets is of great importance for fulfilling the objective of the thesis. The thesis is mainly based on research methods of analysis and comparison.
Keywords: ŠKODA Superb; marketing; marketing strategy; marketing communication; ŠKODA AUTO a.s.

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 6. 2018
Date of submission: 18. 4. 2019
Date of defense: 28. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66230/podrobnosti

Files for download

    Last update: