Franchising as a Method of the Market Entry

Thesis title: Franchising jako metoda vstupu na trh
Author: Švábová, Karolína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Předkládaná bakalářská práce se zabývá franchisingem jako metodou vstupu na trh. Je rozdělena do dvou částí. V první - teoretické - popisuje historii, pojmy, definici, zásady a typy franchisingu. Druhá - praktická - se pak soustředí na příklad konkrétní firmy, která expanduje na nové trhy pomocí franchisingu. Je jí firma Yves Rocher. Cílem práce je analyzovat vhodnost franchisingového konceptu na příkladu firmy Yves Rocher.
Keywords: franchisant; franchisor; podnikání; Yves Rocher; franchising
Thesis title: Franchising as a Method of the Market Entry
Author: Švábová, Karolína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Keywords:
Thesis title: -
Author: Švábová, Karolína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Keywords:

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 6. 2008
Date of submission: 22. 6. 2008
Date of defense: 18. 8. 2008
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/10078/podrobnosti

Files for download

    Last update: