Marketing and communication strategy of the group ERMET-BUCK

Thesis title: Marketingová a komunikační strategie skupiny ERMET-BUCK
Author: Nováková, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Gross, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je provedení analýzy současné marketingové a komunikační strategie skupiny ERMET-BUCK, její následné vyhodnocení a navrhnutí vylepšení do budoucnosti. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy marketingu, marketingový mix, strategie a komunikační mix. Praktická část začíná představením skupiny, její historie, činnosti a jsou zde uvedeny základní údaje o jednotlivých firmách, které skupinu tvoří. Poté je analyzována marketingová a komunikační strategie skupiny za pomocí marketingového a komunikačního mixu. Následuje část, ve které je popsán a vyhodnocen vlastní výzkum formou dotazníkového šetření. Na základě předešlých analýz a získaných dat jsou navrhnuta doporučení pro zlepšení marketingové a komunikační strategie skupiny do budoucna.
Keywords: Marketing; Marketingový mix; Komunikační mix; Skupina
Thesis title: Marketing and communication strategy of the group ERMET-BUCK
Author: Nováková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Gross, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyse current marketing and communication strategy of the group ERMET-BUCK, to evaluate results and to propose recommendations for the future. Basic terms of marketing, marketing mix, strategies and communication mix are explained in the theoretical part. Practical part begins with the introduction of the group, its history, what they do and it also contains basic information about the companies, that are part of the group. Then comes the analysis of the current marketing and communication strategy of the group with the help of marketing mix and communication mix. After that own research based on questionnaire survey and its results are described. In conlusion, on the basis of analysis and results, are proposed recommendations for improving marketing and communication strategy of the group in the future.
Keywords: Marketing; Marketing mix; Communication mix; Group

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 9. 2018
Date of submission: 22. 4. 2019
Date of defense: 10. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66563/podrobnosti

Files for download

    Last update: